Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Procesní model podniku ve výuce informačních systémů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00143972" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00143972 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Procesní model podniku ve výuce informačních systémů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při výuce analýzy informačních systémů, se setkáváme s problémem strukturního myšlení studentů v objektové analýze. Jako účinný pomocník pro snazší pochopení objektové analýzy se ukázalo využití procesních modelů podniků. Informační systém lze totiž chápat jako účelové uspořádání vztahů mezi lidmi, datovými zdroji a postupy jejich zpracování včetně technologických prostředků. Systém obecně definujeme jako komplex prvků a vazeb mezi nimi, které jsou ve vzájemné interakci. Správné pochopení interakcí (procesů) mezi jednotlivými objekty systému, je klíčové pro jeho další popis. Příspěvek ukazuje použití procesních modelů (BPM) nově připravených pro podporu výuky objektové analýzy. BPM ukazují modelování podniku z určitého pohledu (zpracování zakázky, vnitřní logistika aj.). Jedná se o využití metod a nástrojů primárně určených pro modelování softwarových informačních systémů k popisu podniku jako celku. Díky vizuálním modelům je posléze snazší navrhnout inovace nebo reengeneering stávajíc

  • Název v anglickém jazyce

    Business process model in information system teaching

  • Popis výsledku anglicky

    In information systems analysis courses we are meet with a problem of structural thinking students during an object analysis. As a forceful tool for easier understanding the object analysis turned the business process model up. Information system can beunderstand as a purpose-built set of relationship between people, data sources and goings of their processing including tech resources. System, in general, is defined as a complex of elements and commitments between them, which are in cross interaction.Precise understanding of the interactions among single system objects is crucial for its further description. This article shows use of process models (BPM), which are newly prepared to support the object analysis teaching. BPM shows the business model from a certain view (order processing, internal logistics, etc.). We use tools and methods primary specified for software information systems modeling, to describe a company as a whole piece. Thanks to visual models is then easier to propo

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Informační technologie pro praxi 2009

  • ISBN

    978-80-248-2081-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    VŠB-Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku