Kvantitativní systemizace a vizualizace dat v marketingovém výzkumu: determinanty výběru potravin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00161381" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00161381 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvantitativní systemizace a vizualizace dat v marketingovém výzkumu: determinanty výběru potravin
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři v článku rozebírají potenciál vícerozměrné statistické metody shlukové analýzy pro zjištění, respektive verifi kaci či vyvrácení významu vybraných determinant kupního rozhodnutí spotřebitele. Důraz je kladen též na prezentační možnosti tohoto nástroje. Data pro výstupy publikace pocházejí z primárního šetření realizovaného pracovníky PEF MZLU, jehož součástí bylo právě zjištění významu různých charakteristik při zvažování koupě potravinářského produktu. Těmito charakteristikami byly Cena výrobku,Datum spotřeby/výroby, Složení, Trvanlivost, Energetická hodnota, Instrukce pro přípravu, Název výrobce, Objem/hmotnost jednotlivých balení, Místo původu výroby a Značka výrobku, přičemž ona přisuzovaná či vnímaná hodnota byla reprezentována šestibodovou stupnicí. Získaná data ordinálního charakteru byla transformována na kvantitativní koefi cienty odrážející "vzdálenosti" jednotlivých bodů stupnice. Spotřebitelé zúčastnění v šetření byli následně rozdělováni do shluků vždy podle dvou d
Název v anglickém jazyce
Quantitative data systemization and visualisation in marketing research: groceries selection determinants.
Popis výsledku anglicky
The paper aims to fi ll in the gap in eff ective interpretation of the results obtained when systemizing the marketing data by cluster analysis. The graphic visualization of the cluster analysis results is developed in the way the marketing information can be more easily readable and interpretable. Using the primary research data concerning decision making process of consumer when purchasing gro ceries, the systemization of consumers using hierarchical cluster analysis is performed for several sets of consumers' characteristics and for each case the graphic visualization is developed. The graphical information is interpreted and the marketing impacts of the results obtained by the cluster analysis and presented by the visualization are discussed. Rangeof possible applications of the procedure constructed encompasses also other spheres of primary and secondary marketing research and ge neral ly is useful for the eff ective analyses of various statistical surveys.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
58
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—