Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Franchising as a Competitive Instrument of Small and Medium sized Enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00166554" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00166554 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Franchising as a Competitive Instrument of Small and Medium sized Enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study takes an entrepreneurship viewpoint to franchising. To create a conceptual background, past franchising literature was reviewed and prior studies considering franchising as entrepreneurial activity were analyzed. The question is, how franchising is linked to the aims of the entrepreneurship policy and how franchising could potentially be used to foster SME activity in the Czech economy? The literature analysis showed that prior franchising studies have rarely regarded franchising as aform of entrepreneurship. Likewise, theories explaining the birth, growth and survival of franchising are rather distant from entrepreneurship. However, recent franchising enquiries have taken an approach that comes closer to entrepreneurship. The investigation indicated that franchising has multiple features overlapping with the present small business policy agenda. Hence franchising could be used as one vehicle to attain the set objectives.

  • Název v anglickém jazyce

    Franchising as a Competitive Instrument of Small and Medium sized Enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    The present study takes an entrepreneurship viewpoint to franchising. To create a conceptual background, past franchising literature was reviewed and prior studies considering franchising as entrepreneurial activity were analyzed. The question is, how franchising is linked to the aims of the entrepreneurship policy and how franchising could potentially be used to foster SME activity in the Czech economy? The literature analysis showed that prior franchising studies have rarely regarded franchising as aform of entrepreneurship. Likewise, theories explaining the birth, growth and survival of franchising are rather distant from entrepreneurship. However, recent franchising enquiries have taken an approach that comes closer to entrepreneurship. The investigation indicated that franchising has multiple features overlapping with the present small business policy agenda. Hence franchising could be used as one vehicle to attain the set objectives.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F09%2F1513" target="_blank" >GA402/09/1513: Strategické aliance v sektorech nezávislého obchodu a služeb jako nástroj konkurenceschopnosti malých a středních podniků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Obchod a finance 2010

  • ISBN

    978-80-213-2116-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    151-156

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku