Franchising as a Competitive Instrument of Small and Medium sized Enterprises
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00166554" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00166554 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Franchising as a Competitive Instrument of Small and Medium sized Enterprises
Popis výsledku v původním jazyce
The present study takes an entrepreneurship viewpoint to franchising. To create a conceptual background, past franchising literature was reviewed and prior studies considering franchising as entrepreneurial activity were analyzed. The question is, how franchising is linked to the aims of the entrepreneurship policy and how franchising could potentially be used to foster SME activity in the Czech economy? The literature analysis showed that prior franchising studies have rarely regarded franchising as aform of entrepreneurship. Likewise, theories explaining the birth, growth and survival of franchising are rather distant from entrepreneurship. However, recent franchising enquiries have taken an approach that comes closer to entrepreneurship. The investigation indicated that franchising has multiple features overlapping with the present small business policy agenda. Hence franchising could be used as one vehicle to attain the set objectives.
Název v anglickém jazyce
Franchising as a Competitive Instrument of Small and Medium sized Enterprises
Popis výsledku anglicky
The present study takes an entrepreneurship viewpoint to franchising. To create a conceptual background, past franchising literature was reviewed and prior studies considering franchising as entrepreneurial activity were analyzed. The question is, how franchising is linked to the aims of the entrepreneurship policy and how franchising could potentially be used to foster SME activity in the Czech economy? The literature analysis showed that prior franchising studies have rarely regarded franchising as aform of entrepreneurship. Likewise, theories explaining the birth, growth and survival of franchising are rather distant from entrepreneurship. However, recent franchising enquiries have taken an approach that comes closer to entrepreneurship. The investigation indicated that franchising has multiple features overlapping with the present small business policy agenda. Hence franchising could be used as one vehicle to attain the set objectives.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F09%2F1513" target="_blank" >GA402/09/1513: Strategické aliance v sektorech nezávislého obchodu a služeb jako nástroj konkurenceschopnosti malých a středních podniků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Obchod a finance 2010
ISBN
978-80-213-2116-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
151-156
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—