Marketing a agresivní obchodní praktiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00181039" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00181039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Marketing a agresivní obchodní praktiky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá právními aspekty některých marketingových praktik používaných podnikateli při organizaci tzv. předváděcích akcí. Proti profesionálně, právně a psychologicky připravenému týmu stojí lidé, zejména senioři, nezvyklí na podbízivé jednánía agresivní obchodní praktiky. Pod vlivem manipulativního jednání ze strany prodávajícího spotřebitelé často uzavírají smlouvy o koupi zboží a zároveň smlouvu o půjčce s finanční institucí, která poskytuje půjčku peněz na koupi. Zatímco smlouva o koupi zboží se řídí právním režimem smlouvy uzavírané mimo provozovnu a lze od ní odstoupit ve lhůtě 14 dnů od jejího uzavření, závazek ze smlouvy o půjčce tímto nekončí, trvá dále a spotřebiteli neplacením splátek hrozí smluvní pokuty za porušení smlouvy.
Název v anglickém jazyce
Marketing and aggressive commercial practices
Popis výsledku anglicky
The paper deals with legal aspects of certain marketing practices used by entrepreneurs in the organization of so-called demonstrations. Against professionally, legally and psychologically prepared team is the people, especially senior citizens, unaccustomed to hearing suggestive and aggressive commercial practices. Under the influence of the manipulative conduct of the seller's consumers often enter into contracts for the purchase of goods, while a loan agreement with a financial institution that provides loan money to buy. While the contract for the sale of goods shall be governed by the legal regime of contracts negotiated away from business premises and may withdraw from it within 14 days of its conclusion, the commitment of the loan agreement doesnot finish, it takes further and consumer non-payment of installments threatened penalty for breach of contract.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AG - Právní vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Enterprise and Competitive Environment
ISBN
978-80-7375-385-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
355-361
Název nakladatele
Martin Stříž Publishing
Místo vydání
Bučovice, Czech Republic
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—