Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Soft factors have an empirically testifiable effect on rating grade

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A43908939" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:43908939 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201159020177" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201159020177</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201159020177" target="_blank" >10.11118/actaun201159020177</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Soft factors have an empirically testifiable effect on rating grade

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The conclusions herein contain the summary of the results of an empirical survey in proof of the effects of soft factors on corporate rating grade. In the effort, three different software applications have been used. By means of the applications, the soft factors in corporate ratings previously identified in a related effort have been assessed for their impacts. That means all other applicable soft factors have been treated in a neutral manner. As a result based on assessments supplied by the three applications, weighted effect has been determined of soft factors, allowing to compile priority charts for the deployment of the factors as a targeted marketing tool. The charts also include the respective positive and a negative effects of hard factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Soft factors have an empirically testifiable effect on rating grade

  • Popis výsledku anglicky

    The conclusions herein contain the summary of the results of an empirical survey in proof of the effects of soft factors on corporate rating grade. In the effort, three different software applications have been used. By means of the applications, the soft factors in corporate ratings previously identified in a related effort have been assessed for their impacts. That means all other applicable soft factors have been treated in a neutral manner. As a result based on assessments supplied by the three applications, weighted effect has been determined of soft factors, allowing to compile priority charts for the deployment of the factors as a targeted marketing tool. The charts also include the respective positive and a negative effects of hard factors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    177-182

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-79953152349