Soft factors have an empirically testifiable effect on rating grade
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A43908939" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:43908939 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201159020177" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201159020177</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201159020177" target="_blank" >10.11118/actaun201159020177</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Soft factors have an empirically testifiable effect on rating grade
Popis výsledku v původním jazyce
The conclusions herein contain the summary of the results of an empirical survey in proof of the effects of soft factors on corporate rating grade. In the effort, three different software applications have been used. By means of the applications, the soft factors in corporate ratings previously identified in a related effort have been assessed for their impacts. That means all other applicable soft factors have been treated in a neutral manner. As a result based on assessments supplied by the three applications, weighted effect has been determined of soft factors, allowing to compile priority charts for the deployment of the factors as a targeted marketing tool. The charts also include the respective positive and a negative effects of hard factors.
Název v anglickém jazyce
Soft factors have an empirically testifiable effect on rating grade
Popis výsledku anglicky
The conclusions herein contain the summary of the results of an empirical survey in proof of the effects of soft factors on corporate rating grade. In the effort, three different software applications have been used. By means of the applications, the soft factors in corporate ratings previously identified in a related effort have been assessed for their impacts. That means all other applicable soft factors have been treated in a neutral manner. As a result based on assessments supplied by the three applications, weighted effect has been determined of soft factors, allowing to compile priority charts for the deployment of the factors as a targeted marketing tool. The charts also include the respective positive and a negative effects of hard factors.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
59
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
177-182
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-79953152349