Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using the principal component analysis for evaluating the quality of a tourist destination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00185149" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00185149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Using the principal component analysis for evaluating the quality of a tourist destination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with problems concerning evaluating the quality of a tourist destination. The objective of the paper is to create a model for evaluating the quality of a destination on the basis of analysing the importance of individual factors (variables) concerning the quality of a destination. The importance of these factors was determined by relevant responders during a questionnaire survey. For reducing the original number of twenty dependant variables the multidimensional statistical method of analysing the principal components was used. On the basis of similarities in evaluation this method supported clusters of factors -- relative dimensions of the quality of a destination. Subsequently a methodology was formulated to evaluate the quality ofa destination according to four newly-defined dimensions of quality For practical usage a simplified questionnaire can be formulated where responders will evaluate only 4 dimensions of quality instead of twenty factors -- Attractions, Ser

  • Název v anglickém jazyce

    Využití analýzy hlavních komponent pro hodnocení kvality destinace cestovního ruchu

  • Popis výsledku anglicky

    Článek se zabývá problematikou hodnocení kvality destinace cestovního ruchu. Cílem příspěvku je vytvořit model pro hodnocení kvality destinace na základě analýzy významu jednotlivých faktorů (proměnných) kvality destinace. Význam faktorů byl stanoven relevantními respondenty v rámci dotazníkového šetření. Pro redukci původního počtu dvaceti závislých proměnných byla použita vícerozměrná statistická metoda analýza hlavních komponent, která na základě podobnosti v hodnocení podpořila shluky faktorů - relativní dimenze kvality destinace. Následně byla zformulována metodika pro hodnocení kvality destinace podle nově definovaných čtyř dimenzí kvality. Pro využití v praxi lze zformulovat i zjednodušený dotazník, kde budou respondenti hodnotit místo dvaceti faktorů pouze 4 dimenze kvality. Atraktivity, Služby, Marketingový management, Udržitelnost a spolupráci. V rámci benchmarkingu lze srovnávat konkurenční destinace, přičemž hodnocení vychází z principu integrovaného managementu kvality. Ta

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    449-458

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus