Using the principal component analysis for evaluating the quality of a tourist destination
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00185149" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00185149 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Using the principal component analysis for evaluating the quality of a tourist destination
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with problems concerning evaluating the quality of a tourist destination. The objective of the paper is to create a model for evaluating the quality of a destination on the basis of analysing the importance of individual factors (variables) concerning the quality of a destination. The importance of these factors was determined by relevant responders during a questionnaire survey. For reducing the original number of twenty dependant variables the multidimensional statistical method of analysing the principal components was used. On the basis of similarities in evaluation this method supported clusters of factors -- relative dimensions of the quality of a destination. Subsequently a methodology was formulated to evaluate the quality ofa destination according to four newly-defined dimensions of quality For practical usage a simplified questionnaire can be formulated where responders will evaluate only 4 dimensions of quality instead of twenty factors -- Attractions, Ser
Název v anglickém jazyce
Využití analýzy hlavních komponent pro hodnocení kvality destinace cestovního ruchu
Popis výsledku anglicky
Článek se zabývá problematikou hodnocení kvality destinace cestovního ruchu. Cílem příspěvku je vytvořit model pro hodnocení kvality destinace na základě analýzy významu jednotlivých faktorů (proměnných) kvality destinace. Význam faktorů byl stanoven relevantními respondenty v rámci dotazníkového šetření. Pro redukci původního počtu dvaceti závislých proměnných byla použita vícerozměrná statistická metoda analýza hlavních komponent, která na základě podobnosti v hodnocení podpořila shluky faktorů - relativní dimenze kvality destinace. Následně byla zformulována metodika pro hodnocení kvality destinace podle nově definovaných čtyř dimenzí kvality. Pro využití v praxi lze zformulovat i zjednodušený dotazník, kde budou respondenti hodnotit místo dvaceti faktorů pouze 4 dimenze kvality. Atraktivity, Služby, Marketingový management, Udržitelnost a spolupráci. V rámci benchmarkingu lze srovnávat konkurenční destinace, přičemž hodnocení vychází z principu integrovaného managementu kvality. Ta
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LX
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
449-458
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—