Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parallel Processing of Very Many Textual Customers' Reviews Freely Written Down in Natural Languages

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00191656" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00191656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parallel Processing of Very Many Textual Customers' Reviews Freely Written Down in Natural Languages

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text mining of hundreds of thousand or millions of documents written in a natural language is limited by the computational complexity (time and memory) and computer performance. Many applications can use only standard personal computers. In this case, the whole data set has to be divided into smaller subsets that can be processed in parallel. This article deals with the problem how to divide the original data set, which represents a typical collection containing two millions of customers' reviews written in English. The main goal is to mine information the quality of which is comparable with information obtained from the whole set despite the fact that the mining is carried out using subsets of the original large data set. The article suggests a methodof dividing the set into subsets including a possibility of evaluating the mining results by comparing the unified outputs of individual subsets with the original set. The suggested method is illustrated with a task that searches for sig

  • Název v anglickém jazyce

    Parallel Processing of Very Many Textual Customers' Reviews Freely Written Down in Natural Languages

  • Popis výsledku anglicky

    Text mining of hundreds of thousand or millions of documents written in a natural language is limited by the computational complexity (time and memory) and computer performance. Many applications can use only standard personal computers. In this case, the whole data set has to be divided into smaller subsets that can be processed in parallel. This article deals with the problem how to divide the original data set, which represents a typical collection containing two millions of customers' reviews written in English. The main goal is to mine information the quality of which is comparable with information obtained from the whole set despite the fact that the mining is carried out using subsets of the original large data set. The article suggests a methodof dividing the set into subsets including a possibility of evaluating the mining results by comparing the unified outputs of individual subsets with the original set. The suggested method is illustrated with a task that searches for sig

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IMMM 2012: The Second International Conference on Advances in Information Mining and Management

  • ISBN

    978-1-61208-227-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    147-153

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Venice, Italy

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku