Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Has the Level of Achieved Education Effected the Income of Czech households?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00203821" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00203821 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Has the Level of Achieved Education Effected the Income of Czech households?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with an analysis of the effects of education on the income of Czech households from 2006-2010. EU-SILC (European Union Statistics on Income and Living Conditions) review results are the main data source. Households are divided into fivecategories according to the education attained by the head of the household (family). It further deals with income differences of individual educational groups expressed by the education coefficient. Households at risk of poverty are also taken into account. Income inequality is measured by way of the Gini coefficient. The analysis uses regression techniques to examine the relation between education and the Gini coefficient, as well as between education and households at risk of poverty.

  • Název v anglickém jazyce

    Has the Level of Achieved Education Effected the Income of Czech households?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with an analysis of the effects of education on the income of Czech households from 2006-2010. EU-SILC (European Union Statistics on Income and Living Conditions) review results are the main data source. Households are divided into fivecategories according to the education attained by the head of the household (family). It further deals with income differences of individual educational groups expressed by the education coefficient. Households at risk of poverty are also taken into account. Income inequality is measured by way of the Gini coefficient. The analysis uses regression techniques to examine the relation between education and the Gini coefficient, as well as between education and households at risk of poverty.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICEEM 2012

  • ISBN

    978-988-19750-3-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    100-105

  • Název nakladatele

    Hong Kong Education Society

  • Místo vydání

    Hong Kong

  • Místo konání akce

    Shanghai, China

  • Datum konání akce

    1. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    318122400017