Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional Innovation Strategy of the South Moravian Region as Local Self Government Entity and Economic Influence Of Small and Medium Size Enterprises in This Strategy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F13%3A00212137" target="_blank" >RIV/62156489:43110/13:00212137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional Innovation Strategy of the South Moravian Region as Local Self Government Entity and Economic Influence Of Small and Medium Size Enterprises in This Strategy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the development of research and innovation strategies (RIS3) instruments, innovation and creativity in the South Moravian Region. This region is placed in the Czech Republic and has specific regional problems. RIS3 instruments are increasingly heralded as an innovative policy tool for remedying the lack of dynamism in traditional public politics. This article synthesizes the opportunities and challenges encountered in the context of realization of RIS3 instruments and identifies critical successful factors and (o)r policy requirements for successful development of the South Moravian Region. This case study assesses a recent situation and brings options for improving the effectiveness of RIS3 instruments. Small and medium size entrepreneurship is the most important sector of the South Moravian Regional economy. The role of the SMEs in relation to RIS3 instruments is also involved in this article.

  • Název v anglickém jazyce

    Regional Innovation Strategy of the South Moravian Region as Local Self Government Entity and Economic Influence Of Small and Medium Size Enterprises in This Strategy

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the development of research and innovation strategies (RIS3) instruments, innovation and creativity in the South Moravian Region. This region is placed in the Czech Republic and has specific regional problems. RIS3 instruments are increasingly heralded as an innovative policy tool for remedying the lack of dynamism in traditional public politics. This article synthesizes the opportunities and challenges encountered in the context of realization of RIS3 instruments and identifies critical successful factors and (o)r policy requirements for successful development of the South Moravian Region. This case study assesses a recent situation and brings options for improving the effectiveness of RIS3 instruments. Small and medium size entrepreneurship is the most important sector of the South Moravian Regional economy. The role of the SMEs in relation to RIS3 instruments is also involved in this article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings Resilient Territories: Innovation And Creativity For New Modes Of Regional Development 19th APDR WORKSHOP

  • ISBN

    978-989-96353-9-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    171-179

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics, University of Algarve Faro (Portugal)

  • Místo vydání

    Faro, Portugalsko

  • Místo konání akce

    Faro

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku