Practical Application of Art. 9 OECD Model Convention: the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00225516" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00225516 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201462020397" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201462020397</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201462020397" target="_blank" >10.11118/actaun201462020397</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practical Application of Art. 9 OECD Model Convention: the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
All transfer prices determined between the associated enterprises must comply with the arm's length principle. The arm's length principle for associated enterprises is mentioned in Art. 9(1) of the OECD Model Convention, which was also adopted by the OECD Member states into their national law. However, not all OECD Member states adopted the next part of Art. 9, namely Art. 9(2), with the same way, some of them, like the Czech Republic, entered a reservation on Art. 9 (2) OECD Model Convention. In this paper the practical application of Art. 9 is analyzed from the point of view of the Czech Ministry of Finance, where the corresponding adjustment and time-limit issue are highlighted. On the basis of the results of analysis, where the history, context andpurpose of Art. 9 OECD Model Convention have to be taken into account, are made some recommendations.
Název v anglickém jazyce
Practical Application of Art. 9 OECD Model Convention: the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
All transfer prices determined between the associated enterprises must comply with the arm's length principle. The arm's length principle for associated enterprises is mentioned in Art. 9(1) of the OECD Model Convention, which was also adopted by the OECD Member states into their national law. However, not all OECD Member states adopted the next part of Art. 9, namely Art. 9(2), with the same way, some of them, like the Czech Republic, entered a reservation on Art. 9 (2) OECD Model Convention. In this paper the practical application of Art. 9 is analyzed from the point of view of the Czech Ministry of Finance, where the corresponding adjustment and time-limit issue are highlighted. On the basis of the results of analysis, where the history, context andpurpose of Art. 9 OECD Model Convention have to be taken into account, are made some recommendations.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-21683S" target="_blank" >GA13-21683S: Kvantifikace dopadů zavedení společného konsolidovaného korporátního základu daně na příjmovou stránku rozpočtu České Republiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
62
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
397-403
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—