Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge and Application of Concept of the Corporate Social Responsibility in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00232275" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00232275 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00385-2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00385-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00385-2" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(14)00385-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge and Application of Concept of the Corporate Social Responsibility in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the application of Corporate Social Responsibility (CSR) in enterprises in the Czech Republic and aims at the knowledge of the concept of Corporate Social Responsibility and engagement of companies within the particular CSR's activities. The knowledge and awareness in the field of CSR is compared to the application of the concept of CSR and the fulfilment of its three pillars - social, economic and environmental, in terms of frequency of use of particular activities and engagementin the concept of CSR as a whole. The examined group includes 702 companies from the Czech Republic; which equally represents companies from each region. The dependence between the knowledge of the concept of CSR and its application in practice is evaluated using statistical methods. The testing uses test chi kvadrat.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge and Application of Concept of the Corporate Social Responsibility in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the application of Corporate Social Responsibility (CSR) in enterprises in the Czech Republic and aims at the knowledge of the concept of Corporate Social Responsibility and engagement of companies within the particular CSR's activities. The knowledge and awareness in the field of CSR is compared to the application of the concept of CSR and the fulfilment of its three pillars - social, economic and environmental, in terms of frequency of use of particular activities and engagementin the concept of CSR as a whole. The examined group includes 702 companies from the Czech Republic; which equally represents companies from each region. The dependence between the knowledge of the concept of CSR and its application in practice is evaluated using statistical methods. The testing uses test chi kvadrat.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17th International Conference Enterprise And Competitive Environment 2014

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    607-615

  • Název nakladatele

    Elsevier Science Bv

  • Místo vydání

    Amsterdam, Netherlands

  • Místo konání akce

    Brno, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    6. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    345439100072