Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quality of Experience of Voice Services in Corporate Network

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00232282" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00232282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00404-3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00404-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00404-3" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(14)00404-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quality of Experience of Voice Services in Corporate Network

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims on a quality estimation of voice services in converged corporate networks. Besides the techno-centric Quality of Service (QoS) metrics a research area called Quality of Experience (QoE) provides metrics and methods for quality evaluationfrom the end-user's perspective. This contribution focuses on a QoE estimation of Voice over IP (VoIP) calls. Existing methods of voice quality estimation are compared on different voice codecs tested on a network topology suffering from distortions of real network. Finally, a regression analysis is employed to provide better understanding of impact of network conditions (delay, jitter, packet loss) on the VoIP service quality. The results can improve the voice quality monitoring systems in corporate networks.

  • Název v anglickém jazyce

    Quality of Experience of Voice Services in Corporate Network

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims on a quality estimation of voice services in converged corporate networks. Besides the techno-centric Quality of Service (QoS) metrics a research area called Quality of Experience (QoE) provides metrics and methods for quality evaluationfrom the end-user's perspective. This contribution focuses on a QoE estimation of Voice over IP (VoIP) calls. Existing methods of voice quality estimation are compared on different voice codecs tested on a network topology suffering from distortions of real network. Finally, a regression analysis is employed to provide better understanding of impact of network conditions (delay, jitter, packet loss) on the VoIP service quality. The results can improve the voice quality monitoring systems in corporate networks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17th International Conference Enterprise And Competitive Environment 2014

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    771-779

  • Název nakladatele

    Elsevier Science Bv

  • Místo vydání

    Amsterdam, Netherlands

  • Místo konání akce

    Brno, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    6. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    345439100091