Quality of Experience of Voice Services in Corporate Network
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00232282" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00232282 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00404-3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00404-3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00404-3" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(14)00404-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quality of Experience of Voice Services in Corporate Network
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims on a quality estimation of voice services in converged corporate networks. Besides the techno-centric Quality of Service (QoS) metrics a research area called Quality of Experience (QoE) provides metrics and methods for quality evaluationfrom the end-user's perspective. This contribution focuses on a QoE estimation of Voice over IP (VoIP) calls. Existing methods of voice quality estimation are compared on different voice codecs tested on a network topology suffering from distortions of real network. Finally, a regression analysis is employed to provide better understanding of impact of network conditions (delay, jitter, packet loss) on the VoIP service quality. The results can improve the voice quality monitoring systems in corporate networks.
Název v anglickém jazyce
Quality of Experience of Voice Services in Corporate Network
Popis výsledku anglicky
This paper aims on a quality estimation of voice services in converged corporate networks. Besides the techno-centric Quality of Service (QoS) metrics a research area called Quality of Experience (QoE) provides metrics and methods for quality evaluationfrom the end-user's perspective. This contribution focuses on a QoE estimation of Voice over IP (VoIP) calls. Existing methods of voice quality estimation are compared on different voice codecs tested on a network topology suffering from distortions of real network. Finally, a regression analysis is employed to provide better understanding of impact of network conditions (delay, jitter, packet loss) on the VoIP service quality. The results can improve the voice quality monitoring systems in corporate networks.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
17th International Conference Enterprise And Competitive Environment 2014
ISBN
—
ISSN
2212-5671
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
771-779
Název nakladatele
Elsevier Science Bv
Místo vydání
Amsterdam, Netherlands
Místo konání akce
Brno, CZECH REPUBLIC
Datum konání akce
6. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
345439100091