Strategic Management in SMEs in Selected European Countries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43908486" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43908486 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19743-2_6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19743-2_6</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19743-2_6" target="_blank" >10.1007/978-3-319-19743-2_6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Strategic Management in SMEs in Selected European Countries
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on situation of strategic management principles implementation within the SMEs in Czech Republic, Slovakia, Sweden, and Finland. Data come from a quota sampling research done in May-July 2014 among 1004 SMEs in the above-listed countries. Focusing on the key aspects of strategic management (setting objectives, their internal communication, coordination, and performance monitoring) authors found that the level of use of principal strategic management tools is relatively high-80 % of SMEs do set goals in the main business areas, 74 % communicates majority of plans with employees, 84 % pay significant attention to coordination, and 84 % systematically monitors performance. Results in the particular countries were very similar; major difference appeared in the case of Slovakia and Finland in the area of internal communication, where the chi-square test resulted in the lowest value but, still, the value of 0.9941 shows almost complete compliance.
Název v anglickém jazyce
Strategic Management in SMEs in Selected European Countries
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on situation of strategic management principles implementation within the SMEs in Czech Republic, Slovakia, Sweden, and Finland. Data come from a quota sampling research done in May-July 2014 among 1004 SMEs in the above-listed countries. Focusing on the key aspects of strategic management (setting objectives, their internal communication, coordination, and performance monitoring) authors found that the level of use of principal strategic management tools is relatively high-80 % of SMEs do set goals in the main business areas, 74 % communicates majority of plans with employees, 84 % pay significant attention to coordination, and 84 % systematically monitors performance. Results in the particular countries were very similar; major difference appeared in the case of Slovakia and Finland in the area of internal communication, where the chi-square test resulted in the lowest value but, still, the value of 0.9941 shows almost complete compliance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Internet of Things: IoT Infrastructures. Part II
ISBN
978-3-319-19742-5
ISSN
1867-8211
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
38-42
Název nakladatele
Springer New York
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Rome
Datum konání akce
27. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000365180000006