Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategic Management in SMEs in Selected European Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43908486" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43908486 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19743-2_6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19743-2_6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19743-2_6" target="_blank" >10.1007/978-3-319-19743-2_6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategic Management in SMEs in Selected European Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on situation of strategic management principles implementation within the SMEs in Czech Republic, Slovakia, Sweden, and Finland. Data come from a quota sampling research done in May-July 2014 among 1004 SMEs in the above-listed countries. Focusing on the key aspects of strategic management (setting objectives, their internal communication, coordination, and performance monitoring) authors found that the level of use of principal strategic management tools is relatively high-80 % of SMEs do set goals in the main business areas, 74 % communicates majority of plans with employees, 84 % pay significant attention to coordination, and 84 % systematically monitors performance. Results in the particular countries were very similar; major difference appeared in the case of Slovakia and Finland in the area of internal communication, where the chi-square test resulted in the lowest value but, still, the value of 0.9941 shows almost complete compliance.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategic Management in SMEs in Selected European Countries

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on situation of strategic management principles implementation within the SMEs in Czech Republic, Slovakia, Sweden, and Finland. Data come from a quota sampling research done in May-July 2014 among 1004 SMEs in the above-listed countries. Focusing on the key aspects of strategic management (setting objectives, their internal communication, coordination, and performance monitoring) authors found that the level of use of principal strategic management tools is relatively high-80 % of SMEs do set goals in the main business areas, 74 % communicates majority of plans with employees, 84 % pay significant attention to coordination, and 84 % systematically monitors performance. Results in the particular countries were very similar; major difference appeared in the case of Slovakia and Finland in the area of internal communication, where the chi-square test resulted in the lowest value but, still, the value of 0.9941 shows almost complete compliance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Internet of Things: IoT Infrastructures. Part II

  • ISBN

    978-3-319-19742-5

  • ISSN

    1867-8211

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    38-42

  • Název nakladatele

    Springer New York

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Rome

  • Datum konání akce

    27. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000365180000006