Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aspects of electronic document sharing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43910418" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43910418 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijsrm.com/ijsrm/Current_&_Past_Issues_files/IJSRM4-5.pdf" target="_blank" >http://www.ijsrm.com/ijsrm/Current_&_Past_Issues_files/IJSRM4-5.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aspects of electronic document sharing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The implementation of electronic data interchange (EDI) is one of the essential determinant of business success. Increasing number of business organizations shows that EDI became an essential part of the IT environment and represents a competitive advantage in the customer-supplier relationships. It will also be a necessity for the participation in public procurement. The aim of this paper is to characterize the ways of exchange of documents between Czech companies and to identify the factors that influence the attitude to EDI implementation from a company perspective. The conclusions of this paper are drawn on the basis of primary data collected via questionnaire survey in 2014. This work provides a comprehensive view of the way of communication in the supply chain in the retail sector and highlights the main internal factors influencing the implementation decisions. The results indicate a positive relationship between the number of suppliers and the knowledge of EDI. The implementation decisions and expected benefits for company depend on the number of received documents. Despite the fact that electronic document sharing provides many advantages, the adoption of this communication is still insufficient. Therefore this phenomenon still represents a significant challenge for companies as information awareness is a critical indicator of the company's survival.

  • Název v anglickém jazyce

    Aspects of electronic document sharing

  • Popis výsledku anglicky

    The implementation of electronic data interchange (EDI) is one of the essential determinant of business success. Increasing number of business organizations shows that EDI became an essential part of the IT environment and represents a competitive advantage in the customer-supplier relationships. It will also be a necessity for the participation in public procurement. The aim of this paper is to characterize the ways of exchange of documents between Czech companies and to identify the factors that influence the attitude to EDI implementation from a company perspective. The conclusions of this paper are drawn on the basis of primary data collected via questionnaire survey in 2014. This work provides a comprehensive view of the way of communication in the supply chain in the retail sector and highlights the main internal factors influencing the implementation decisions. The results indicate a positive relationship between the number of suppliers and the knowledge of EDI. The implementation decisions and expected benefits for company depend on the number of received documents. Despite the fact that electronic document sharing provides many advantages, the adoption of this communication is still insufficient. Therefore this phenomenon still represents a significant challenge for companies as information awareness is a critical indicator of the company's survival.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Journal of Sales, Retailing and Marketing

  • ISBN

  • ISSN

    2045-810X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    37-46

  • Název nakladatele

    Access Press UK

  • Místo vydání

    Darwen

  • Místo konání akce

    Štětín

  • Datum konání akce

    8. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku