Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Perception and Adoption of Corporate Social Responsibility in Tourism Businesses in a Fast Growing Destination - A Case of Phu Quoc Island Vietnam

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F17%3A43911174" target="_blank" >RIV/62156489:43110/17:43911174 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.rstjournal.com/?mdocs-file=1649" target="_blank" >https://www.rstjournal.com/?mdocs-file=1649</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Perception and Adoption of Corporate Social Responsibility in Tourism Businesses in a Fast Growing Destination - A Case of Phu Quoc Island Vietnam

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the process of world economic integration and development of vietnam, corporate social responsibility (CSR) becomes an urgent issue. Especially for the tourism industry, CSR practice is also a method to gain the sustainability and the development for Vietnam. The objective of this paper is to assess the CSR perception in tourism businesses in Phu Quoc island - a fast growing destination of Vietnam. The study employs a sequential mixed method of qualitative exploratory study from various data including journals, books including grey publications, internal policy reports, marketing brochures and newspaper reports of the organization and quantitative method by semi-structured interviews conducted in 20 companies arranging from tour operator businesses, hotels, travel and tourism companies, craft villages, etc. The findings and recommendations are applied to Phu Quoc island. Furthermore, its limitation on samples and study scope can become the root for further researches.

  • Název v anglickém jazyce

    The Perception and Adoption of Corporate Social Responsibility in Tourism Businesses in a Fast Growing Destination - A Case of Phu Quoc Island Vietnam

  • Popis výsledku anglicky

    In the process of world economic integration and development of vietnam, corporate social responsibility (CSR) becomes an urgent issue. Especially for the tourism industry, CSR practice is also a method to gain the sustainability and the development for Vietnam. The objective of this paper is to assess the CSR perception in tourism businesses in Phu Quoc island - a fast growing destination of Vietnam. The study employs a sequential mixed method of qualitative exploratory study from various data including journals, books including grey publications, internal policy reports, marketing brochures and newspaper reports of the organization and quantitative method by semi-structured interviews conducted in 20 companies arranging from tour operator businesses, hotels, travel and tourism companies, craft villages, etc. The findings and recommendations are applied to Phu Quoc island. Furthermore, its limitation on samples and study scope can become the root for further researches.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research and Science Today

  • ISSN

    2247-4455

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    124-137

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus