Consumer perception of food-to-go products
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F17%3A43912683" target="_blank" >RIV/62156489:43110/17:43912683 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.11118/actaun201765061895" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/actaun201765061895</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201765061895" target="_blank" >10.11118/actaun201765061895</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Consumer perception of food-to-go products
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is focused on the perception of Czech consumers of food-to-go products. The popularity and consumption of these products are growing around the Europe except the Czech Republic. The data in this article were collected through focus groups (n=32), eye-tracking and in-depth interviews (n=54). Focus groups and in-depth interviews identified that food-to-go category is purchased only occasional and in case of necessity. The main reason is culture and preferences of Czech consumers. The eye-tracking data showed differences in consumer's attention by observing different layouts from point of purchase. The research was realized during November 2016 in the Eye-tracking Laboratory at the Mendel University in Brno.
Název v anglickém jazyce
Consumer perception of food-to-go products
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on the perception of Czech consumers of food-to-go products. The popularity and consumption of these products are growing around the Europe except the Czech Republic. The data in this article were collected through focus groups (n=32), eye-tracking and in-depth interviews (n=54). Focus groups and in-depth interviews identified that food-to-go category is purchased only occasional and in case of necessity. The main reason is culture and preferences of Czech consumers. The eye-tracking data showed differences in consumer's attention by observing different layouts from point of purchase. The research was realized during November 2016 in the Eye-tracking Laboratory at the Mendel University in Brno.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
65
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1895-1900
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85038855621