Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer perception of food-to-go products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F17%3A43912683" target="_blank" >RIV/62156489:43110/17:43912683 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.11118/actaun201765061895" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/actaun201765061895</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201765061895" target="_blank" >10.11118/actaun201765061895</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer perception of food-to-go products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on the perception of Czech consumers of food-to-go products. The popularity and consumption of these products are growing around the Europe except the Czech Republic. The data in this article were collected through focus groups (n=32), eye-tracking and in-depth interviews (n=54). Focus groups and in-depth interviews identified that food-to-go category is purchased only occasional and in case of necessity. The main reason is culture and preferences of Czech consumers. The eye-tracking data showed differences in consumer&apos;s attention by observing different layouts from point of purchase. The research was realized during November 2016 in the Eye-tracking Laboratory at the Mendel University in Brno.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer perception of food-to-go products

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the perception of Czech consumers of food-to-go products. The popularity and consumption of these products are growing around the Europe except the Czech Republic. The data in this article were collected through focus groups (n=32), eye-tracking and in-depth interviews (n=54). Focus groups and in-depth interviews identified that food-to-go category is purchased only occasional and in case of necessity. The main reason is culture and preferences of Czech consumers. The eye-tracking data showed differences in consumer&apos;s attention by observing different layouts from point of purchase. The research was realized during November 2016 in the Eye-tracking Laboratory at the Mendel University in Brno.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1895-1900

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85038855621