Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social control as the central concept of sociology and social pedagogy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F17%3A43913107" target="_blank" >RIV/62156489:43110/17:43913107 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62156489:43310/17:43913107

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.7996" target="_blank" >https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.7996</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0010.7996" target="_blank" >10.5604/01.3001.0010.7996</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social control as the central concept of sociology and social pedagogy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the issue of social control, which is discussed here from different points of view within sociology and social pedagogy. Social control deals with prevention as well as with responses to deviations from desirable behavioural patterns, and in the centre of its interest are interrelationships and sometimes rather inconsistencies between the individual and society. This is connected with the question of what are actually &quot;desirable patterns of behaviour&quot; and who are the concrete authors of this norm, i.e. in whose interest (individuals or groups) are introduced the norms of behaviour. The authors point out the fact that the usual reference to society conceals only the decisive context, i.e. social norms have in fact very often ideological function which also influences significantly the area of social pedagogy which (like other sciences or more precisely their knowledge) can become a mere instrument of any ideology, i.e. of the ruling class or group.

  • Název v anglickém jazyce

    Social control as the central concept of sociology and social pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the issue of social control, which is discussed here from different points of view within sociology and social pedagogy. Social control deals with prevention as well as with responses to deviations from desirable behavioural patterns, and in the centre of its interest are interrelationships and sometimes rather inconsistencies between the individual and society. This is connected with the question of what are actually &quot;desirable patterns of behaviour&quot; and who are the concrete authors of this norm, i.e. in whose interest (individuals or groups) are introduced the norms of behaviour. The authors point out the fact that the usual reference to society conceals only the decisive context, i.e. social norms have in fact very often ideological function which also influences significantly the area of social pedagogy which (like other sciences or more precisely their knowledge) can become a mere instrument of any ideology, i.e. of the ruling class or group.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Papers of Social Pedagogy

  • ISSN

    2392-3083

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    18-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus