Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Boj proti praní špinavých peněz

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43914566" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43914566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Boj proti praní špinavých peněz

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jak vyplývá z uvedeného rozboru, právní úpravy v novele (a celém AMLZ), rejstříkovém zákonu a dalších zákonech (zmíněn ZZVZ) nejsou vždy konzistentní a působí problémy rovněž zadavatelům a dodavatelům veřejných zakázek. Novelou byl zřízen informační systém skutečných majitelů, který stanoví možnost (výkladově povinnost) zřejmě bez sankce se zapsat do Informačního systému skutečných majitelů u právnických osob zapsaných v obchodním rejstříku do 31. 12. 2019, respektive do 30. 6. 2018. Uvedená možnost, nikoliv povinnost, zřejmě způsobí ne úplně zdařilou implementaci AML směrnice EU, což nesvědčí o kvalitní legislativní práci. Pro zadavatele veřejných zakázek by novela měla být přínosem spočívajícím v tom, že zadavatelé veřejných zakázek mohou žádat (a lze jim to doporučit) jako oprávněné subjekty o přístup do Informačního systému skutečných majitelů zdarma Obchodního rejstříku nemusejí vyhledávat údaje o skutečných majitelích, pokud je dodavatelé do Informačního systému skutečných majitelů zapíší, a v takovém případě nemusejí v boji proti praní špinavých peněz suplovat činnost Finančně analytického úřadu, který k tomu má odborný aparát a rovněž zákonné pravomoci. Pokud by dodavatel v obchodním rejstříku skutečné majitele zapsány neměl, zadavateli nezbývá než vyzývat sekundárně nejméně vybraného dodavatele, aby skutečné majitele sdělil a dokladově prokázal.

  • Název v anglickém jazyce

    Fight against money laundering

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the analysis of state policy contained in Act No. 134/2016 Coll., on Public Procurement, according to which it is the obligation (for the below-thresholds and above thresholds public contracts) to examine and identify the actual owners of the selected supplier according to the law No. 253/2008 Coll., on Certain Measures Against the Legalization of Proceeds from Crime and Financing of Terrorism, even though the contracting authorities do not have any investigative powers and money laundering specialists. This is discussed in detail in this article.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Obchodní právo

  • ISSN

    1210-8278

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    374-378

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus