Firm marketing strategy based on analysis of advertising campaigns
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F19%3A43915945" target="_blank" >RIV/62156489:43110/19:43915945 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1063/1.5114417" target="_blank" >https://doi.org/10.1063/1.5114417</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5114417" target="_blank" >10.1063/1.5114417</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Firm marketing strategy based on analysis of advertising campaigns
Popis výsledku v původním jazyce
The main goal of this article is to identify the factors influencing the success of internet advertising actions. Factors that affect sales were identified by econometrics analysis. We used data from past campaigns. Based on modelling, recommendations are created for optimal campaign length and timing. The analysis also identifies which factors are most reflected in sales, and therefore they are factors that the marketing department of the business should focus on. We have found the timing of the campaign is important; it makes no sense to make long-term campaigns. Much greater success had campaigns with simple graphics.
Název v anglickém jazyce
Firm marketing strategy based on analysis of advertising campaigns
Popis výsledku anglicky
The main goal of this article is to identify the factors influencing the success of internet advertising actions. Factors that affect sales were identified by econometrics analysis. We used data from past campaigns. Based on modelling, recommendations are created for optimal campaign length and timing. The analysis also identifies which factors are most reflected in sales, and therefore they are factors that the marketing department of the business should focus on. We have found the timing of the campaign is important; it makes no sense to make long-term campaigns. Much greater success had campaigns with simple graphics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-07089S" target="_blank" >GA16-07089S: Robustní přístup testování normality chybového členu v ekonometrických modelech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Conference of Numerical Analysis and Applied Mathematics (ICNAAM 2018)
ISBN
978-0-7354-1854-7
ISSN
0094-243X
e-ISSN
1551-7616
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
400003
Název nakladatele
American Institute of Physics (AIP)
Místo vydání
Melville
Místo konání akce
Rhodos
Datum konání akce
13. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000521108600401