Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Firm marketing strategy based on analysis of advertising campaigns

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F19%3A43915945" target="_blank" >RIV/62156489:43110/19:43915945 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1063/1.5114417" target="_blank" >https://doi.org/10.1063/1.5114417</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5114417" target="_blank" >10.1063/1.5114417</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Firm marketing strategy based on analysis of advertising campaigns

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of this article is to identify the factors influencing the success of internet advertising actions. Factors that affect sales were identified by econometrics analysis. We used data from past campaigns. Based on modelling, recommendations are created for optimal campaign length and timing. The analysis also identifies which factors are most reflected in sales, and therefore they are factors that the marketing department of the business should focus on. We have found the timing of the campaign is important; it makes no sense to make long-term campaigns. Much greater success had campaigns with simple graphics.

  • Název v anglickém jazyce

    Firm marketing strategy based on analysis of advertising campaigns

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this article is to identify the factors influencing the success of internet advertising actions. Factors that affect sales were identified by econometrics analysis. We used data from past campaigns. Based on modelling, recommendations are created for optimal campaign length and timing. The analysis also identifies which factors are most reflected in sales, and therefore they are factors that the marketing department of the business should focus on. We have found the timing of the campaign is important; it makes no sense to make long-term campaigns. Much greater success had campaigns with simple graphics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-07089S" target="_blank" >GA16-07089S: Robustní přístup testování normality chybového členu v ekonometrických modelech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Conference of Numerical Analysis and Applied Mathematics (ICNAAM 2018)

  • ISBN

    978-0-7354-1854-7

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

    1551-7616

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    400003

  • Název nakladatele

    American Institute of Physics (AIP)

  • Místo vydání

    Melville

  • Místo konání akce

    Rhodos

  • Datum konání akce

    13. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000521108600401