Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The significance of the basic processes indicators in the quality management system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F19%3A43917404" target="_blank" >RIV/62156489:43110/19:43917404 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.srac.ro/calitatea/en/arhiva/2019/QAS_Vol.20_No.170_June.2019.pdf" target="_blank" >https://www.srac.ro/calitatea/en/arhiva/2019/QAS_Vol.20_No.170_June.2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The significance of the basic processes indicators in the quality management system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Management of processes is the basic principle of a quality management system. Process access as a basic principle of quality management creates place for continuous improvement. The topic of this paper was the management of processes that bring results of process performance as important instrument for activities in improvement of quality management system. In this paper we focused on the evaluation of the basic process indicators, which should point out the functionality of the quality management system. We used two basic process indicators - functionality and efficiency. The results of research pointed to the ineffective and nonfunctional processes and the critical process was the process of communication. This result of research is the subject of improvement in the quality management system in future. Monitoring, processes evaluation is the basis for the effectiveness of the quality management system.

  • Název v anglickém jazyce

    The significance of the basic processes indicators in the quality management system

  • Popis výsledku anglicky

    Management of processes is the basic principle of a quality management system. Process access as a basic principle of quality management creates place for continuous improvement. The topic of this paper was the management of processes that bring results of process performance as important instrument for activities in improvement of quality management system. In this paper we focused on the evaluation of the basic process indicators, which should point out the functionality of the quality management system. We used two basic process indicators - functionality and efficiency. The results of research pointed to the ineffective and nonfunctional processes and the critical process was the process of communication. This result of research is the subject of improvement in the quality management system in future. Monitoring, processes evaluation is the basis for the effectiveness of the quality management system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Quality - Access to Success

  • ISSN

    1582-2559

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    170

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    53-57

  • Kód UT WoS článku

    000467625500009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85065516450