Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testing of Support Tools for Plagiarism Detection

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F20%3A43918119" target="_blank" >RIV/62156489:43110/20:43918119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1186/s41239-020-00192-4" target="_blank" >https://doi.org/10.1186/s41239-020-00192-4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1186/s41239-020-00192-4" target="_blank" >10.1186/s41239-020-00192-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing of Support Tools for Plagiarism Detection

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is a general belief that software must be able to easily do things that humans find difficult. Since finding sources for plagiarism in a text is not an easy task, there is a wide-spread expectation that it must be simple for software to determine if a text is plagiarized or not. Software cannot determine plagiarism, but it can work as a support tool for identifying some text similarity that may constitute plagiarism. But how well do the various systems work? This paper reports on a collaborative test of 15 web-based text-matching systems that can be used when plagiarism is suspected. It was conducted by researchers from seven countries using test material in eight different languages, evaluating the effectiveness of the systems on single-source and multi-source documents. A usability examination was also performed. The sobering results show that although some systems can indeed help identify some plagiarized content, they clearly do not find all plagiarism and at times also identify non-plagiarized material as problematic.

  • Název v anglickém jazyce

    Testing of Support Tools for Plagiarism Detection

  • Popis výsledku anglicky

    There is a general belief that software must be able to easily do things that humans find difficult. Since finding sources for plagiarism in a text is not an easy task, there is a wide-spread expectation that it must be simple for software to determine if a text is plagiarized or not. Software cannot determine plagiarism, but it can work as a support tool for identifying some text similarity that may constitute plagiarism. But how well do the various systems work? This paper reports on a collaborative test of 15 web-based text-matching systems that can be used when plagiarism is suspected. It was conducted by researchers from seven countries using test material in eight different languages, evaluating the effectiveness of the systems on single-source and multi-source documents. A usability examination was also performed. The sobering results show that although some systems can indeed help identify some plagiarized content, they clearly do not find all plagiarism and at times also identify non-plagiarized material as problematic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Educational Technology in Higher Education

  • ISSN

    2365-9440

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    July

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    46

  • Kód UT WoS článku

    000552264700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85088576086