Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational Structure of Refugees

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F21%3A43920046" target="_blank" >RIV/62156489:43110/21:43920046 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun.2021.027" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun.2021.027</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun.2021.027" target="_blank" >10.11118/actaun.2021.027</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational Structure of Refugees

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since 2015, the Federal Republic of Germany has accepted more than one million refugees. In many cases, the refugee crisis in Germany is seen as an opportunity to compensate for the need for skilled labour. By 2030 there will be a shortage of around 3 million skilled workers. Therefore, this article focuses on the educational structure of refugees in the years 2015-2017. A survey of a total of 687 refugees and a comparative analysis using data from the Federal Office for Migration and Refugees (BAMF) revealed that about 70% of asylum seekers are of working age. 14% of the refugees have no formal education. More than 50% have attended primary and secondary school. Furthermore, 75% have not undergone any training. Therefore, integrative measures and offers of further education are absolutely necessary. The quality and implementation of these measures are primarily decisive for the success of the integration of refugees into the German labour market.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Structure of Refugees

  • Popis výsledku anglicky

    Since 2015, the Federal Republic of Germany has accepted more than one million refugees. In many cases, the refugee crisis in Germany is seen as an opportunity to compensate for the need for skilled labour. By 2030 there will be a shortage of around 3 million skilled workers. Therefore, this article focuses on the educational structure of refugees in the years 2015-2017. A survey of a total of 687 refugees and a comparative analysis using data from the Federal Office for Migration and Refugees (BAMF) revealed that about 70% of asylum seekers are of working age. 14% of the refugees have no formal education. More than 50% have attended primary and secondary school. Furthermore, 75% have not undergone any training. Therefore, integrative measures and offers of further education are absolutely necessary. The quality and implementation of these measures are primarily decisive for the success of the integration of refugees into the German labour market.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    281-290

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85109435674