Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do you love me? The relationship between sport-related branded entertainment and brand love

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F22%3A43922317" target="_blank" >RIV/62156489:43110/22:43922317 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/23311975.2022.2143014" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/23311975.2022.2143014</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/23311975.2022.2143014" target="_blank" >10.1080/23311975.2022.2143014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do you love me? The relationship between sport-related branded entertainment and brand love

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brand love, the most intense relationship between a consumer and a brand, drives valuable outcomes like increased brand loyalty. Sport-related branded entertainment (SRBE) represents a content marketing opportunity to build on brand love and provides a research gap. This research investigates the impact of sport-related branded entertainment on brand love using a mixed-method approach, including a quantitative survey (n = 372) conducted in Austria, followed by a focus group discussion. A structural equation model revealed a positive impact of SRBE on brand love. Furthermore, brand love is positively associated with brand loyalty, spreading positive word-of-mouth, and the willingness to pay a higher price. Results show that it is most effective in the younger, male, and sporty consumers. Finally, the qualitative focus group discussion revealed deeper insights into consumer motivations. SRBE is a valuable content marketing instrument for brand love. Results revealed that it is most effective in the younger, male, and sporty consumers. The impact of SRBE on brand love has been examined for the first time.

  • Název v anglickém jazyce

    Do you love me? The relationship between sport-related branded entertainment and brand love

  • Popis výsledku anglicky

    Brand love, the most intense relationship between a consumer and a brand, drives valuable outcomes like increased brand loyalty. Sport-related branded entertainment (SRBE) represents a content marketing opportunity to build on brand love and provides a research gap. This research investigates the impact of sport-related branded entertainment on brand love using a mixed-method approach, including a quantitative survey (n = 372) conducted in Austria, followed by a focus group discussion. A structural equation model revealed a positive impact of SRBE on brand love. Furthermore, brand love is positively associated with brand loyalty, spreading positive word-of-mouth, and the willingness to pay a higher price. Results show that it is most effective in the younger, male, and sporty consumers. Finally, the qualitative focus group discussion revealed deeper insights into consumer motivations. SRBE is a valuable content marketing instrument for brand love. Results revealed that it is most effective in the younger, male, and sporty consumers. The impact of SRBE on brand love has been examined for the first time.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cogent Business &amp; Management

  • ISSN

    2331-1975

  • e-ISSN

    2331-1975

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NO - Norské království

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    2143014

  • Kód UT WoS článku

    000881840300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85141957211