Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How eye tracking can predict consumer behaviour preferences on mobile devices

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F22%3A43922677" target="_blank" >RIV/62156489:43110/22:43922677 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ingentaconnect.com/contentone/hsp/ama/2023/00000008/00000003/art00003" target="_blank" >https://www.ingentaconnect.com/contentone/hsp/ama/2023/00000008/00000003/art00003</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How eye tracking can predict consumer behaviour preferences on mobile devices

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of mobile devices and scope of multimedia tools is growing rapidly, which evokes the need to search for new approaches in the field of human-computer-mobile interactions. The objective of this paper is to test how appropriate eye-tracking technologies are for answering mobile questionnaires in the context of human-mobile interaction and consumer behaviour management. This research studies the possibility of answering screen-based questionnaires simply by looking at the question items using a mobile device in comparison to the classical online questionnaire in which the user needs to click the answers. We compared the data from the eye-tracking (implicit questionnaire - question items are simply placed on the screen without scale) and the classical screen-based questionnaire with continuous scale (explicit questionnaire). Data were processed on a biometric software platform. This research could have a broad range of implications in the multimedia and mobile industry, with both scientific and commercial applications. This research opens new avenues for further research into every interaction between mobile users and mobile websites and apps that substitute traditional online interactions with biometrics.

  • Název v anglickém jazyce

    How eye tracking can predict consumer behaviour preferences on mobile devices

  • Popis výsledku anglicky

    The use of mobile devices and scope of multimedia tools is growing rapidly, which evokes the need to search for new approaches in the field of human-computer-mobile interactions. The objective of this paper is to test how appropriate eye-tracking technologies are for answering mobile questionnaires in the context of human-mobile interaction and consumer behaviour management. This research studies the possibility of answering screen-based questionnaires simply by looking at the question items using a mobile device in comparison to the classical online questionnaire in which the user needs to click the answers. We compared the data from the eye-tracking (implicit questionnaire - question items are simply placed on the screen without scale) and the classical screen-based questionnaire with continuous scale (explicit questionnaire). Data were processed on a biometric software platform. This research could have a broad range of implications in the multimedia and mobile industry, with both scientific and commercial applications. This research opens new avenues for further research into every interaction between mobile users and mobile websites and apps that substitute traditional online interactions with biometrics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Marketing Analytics

  • ISSN

    2054-7544

  • e-ISSN

    2054-7552

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    239-254

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85150877087