Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivation, challenges and strategies of female social entrepreneurs in the micro-lending sector

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F24%3A43924116" target="_blank" >RIV/62156489:43110/24:43924116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1504/IJBE.2024.137819" target="_blank" >https://doi.org/10.1504/IJBE.2024.137819</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJBE.2024.137819" target="_blank" >10.1504/IJBE.2024.137819</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motivation, challenges and strategies of female social entrepreneurs in the micro-lending sector

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study highlights the motivations and challenges of female social entrepreneurs and their responses to these challenges. The study employs a qualitative research approach and in-depth interviews of 13 female social entrepreneurs in Southwest Nigeria. We observed that financial empowerment for low-income earners, support for the family, and a better society are main motivation of social entrepreneurship. We observed that women entrepreneurs face business and institutional challenges, like lack of access to fund and infrastructure, gender bias, institutional corruption, lack of awareness about rules and regulations and bureaucratic bottlenecks. The study advances the field by identifying the role of female social entrepreneurs in providing financial services to low-income segments of society and solving societal issues in the emerging market context.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation, challenges and strategies of female social entrepreneurs in the micro-lending sector

  • Popis výsledku anglicky

    The study highlights the motivations and challenges of female social entrepreneurs and their responses to these challenges. The study employs a qualitative research approach and in-depth interviews of 13 female social entrepreneurs in Southwest Nigeria. We observed that financial empowerment for low-income earners, support for the family, and a better society are main motivation of social entrepreneurship. We observed that women entrepreneurs face business and institutional challenges, like lack of access to fund and infrastructure, gender bias, institutional corruption, lack of awareness about rules and regulations and bureaucratic bottlenecks. The study advances the field by identifying the role of female social entrepreneurs in providing financial services to low-income segments of society and solving societal issues in the emerging market context.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Business Environment

  • ISSN

    1740-0589

  • e-ISSN

    1740-0597

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    220-237

  • Kód UT WoS článku

    001198217100005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85190287086