Motivation, challenges and strategies of female social entrepreneurs in the micro-lending sector
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F24%3A43924116" target="_blank" >RIV/62156489:43110/24:43924116 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1504/IJBE.2024.137819" target="_blank" >https://doi.org/10.1504/IJBE.2024.137819</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJBE.2024.137819" target="_blank" >10.1504/IJBE.2024.137819</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Motivation, challenges and strategies of female social entrepreneurs in the micro-lending sector
Popis výsledku v původním jazyce
The study highlights the motivations and challenges of female social entrepreneurs and their responses to these challenges. The study employs a qualitative research approach and in-depth interviews of 13 female social entrepreneurs in Southwest Nigeria. We observed that financial empowerment for low-income earners, support for the family, and a better society are main motivation of social entrepreneurship. We observed that women entrepreneurs face business and institutional challenges, like lack of access to fund and infrastructure, gender bias, institutional corruption, lack of awareness about rules and regulations and bureaucratic bottlenecks. The study advances the field by identifying the role of female social entrepreneurs in providing financial services to low-income segments of society and solving societal issues in the emerging market context.
Název v anglickém jazyce
Motivation, challenges and strategies of female social entrepreneurs in the micro-lending sector
Popis výsledku anglicky
The study highlights the motivations and challenges of female social entrepreneurs and their responses to these challenges. The study employs a qualitative research approach and in-depth interviews of 13 female social entrepreneurs in Southwest Nigeria. We observed that financial empowerment for low-income earners, support for the family, and a better society are main motivation of social entrepreneurship. We observed that women entrepreneurs face business and institutional challenges, like lack of access to fund and infrastructure, gender bias, institutional corruption, lack of awareness about rules and regulations and bureaucratic bottlenecks. The study advances the field by identifying the role of female social entrepreneurs in providing financial services to low-income segments of society and solving societal issues in the emerging market context.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Business Environment
ISSN
1740-0589
e-ISSN
1740-0597
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
220-237
Kód UT WoS článku
001198217100005
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85190287086