Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Indicators of Agricultural Sustainability - Blessing or Punishment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F00%3A21501046" target="_blank" >RIV/62156489:43210/00:21501046 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Indicators of Agricultural Sustainability - Blessing or Punishment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sustainable agriculture synthesizes a variety of concepts associated with agricultural practices and their socio-economic impacts. Three main streams of thinking can be identified: productivity school, stewardship school and community school. The need for sustainably managed agroecosystems results in the search for indicators of agricultural sustainability. Many projects concentrate on the environmental aspects of agricultural sustainability. The traditional environmental indicators ignore human and institutional performance. Meaningful indicators should be derived from the concept of´ regional development, within which sustainable agriculture must be contextualized. Such indicators must be accepted by both the decisionmakers and the local population.Hence indicators can serve as criteria for validation of the path being followed to achieve regional development. In this conceptual framework,agriculture is understood as an followed to achieve development.

  • Název v anglickém jazyce

    Indicators of Agricultural Sustainability - Blessing or Punishment

  • Popis výsledku anglicky

    Sustainable agriculture synthesizes a variety of concepts associated with agricultural practices and their socio-economic impacts. Three main streams of thinking can be identified: productivity school, stewardship school and community school. The need for sustainably managed agroecosystems results in the search for indicators of agricultural sustainability. Many projects concentrate on the environmental aspects of agricultural sustainability. The traditional environmental indicators ignore human and institutional performance. Meaningful indicators should be derived from the concept of´ regional development, within which sustainable agriculture must be contextualized. Such indicators must be accepted by both the decisionmakers and the local population.Hence indicators can serve as criteria for validation of the path being followed to achieve regional development. In this conceptual framework,agriculture is understood as an followed to achieve development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DO - Ochrana krajinných území

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2000

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae

  • ISSN

    0862-6529

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    36893

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus