Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv zatížení hnacích náprav a výšky závěsu na tahové vlastnosti traktoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F07%3A00110836" target="_blank" >RIV/62156489:43210/07:00110836 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv zatížení hnacích náprav a výšky závěsu na tahové vlastnosti traktoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době tvoří finanční náklady na motorovou naftu v českém zemědělství více než 15 mld Kč, což představuje na hektar zemědělské půdy 3500 Kč. Proto je věnována stale větší pozornost energetické náročnosti provozu traktorových souprav, neboť se podílí rozhodující měrou na nákladech vynaložených na spotřebované palivo. Jedna z možností snižování energetické náročnosti je využívání technického a provozního potenciálu traktorů a připojených strojů. Výrobci traktorů poskytují uživatelům možnosti, kterými mohou ovlivňovat tahové vlastnosti např. změnou hmotnosti přídavnými závažími, různými variantami zapojení stroje v tříbodovém závěsu, změnou tlaku v pneumatikách, velikostí styčné plochy atd. a tím také výkonnostně-ekonomické ukazatele. Důležitým zdrojem informací pro hodnocení a efektivní využívání traktoru se tak stává tahová charakteristika, podle které lze posuzovat vliv jednotlivých činitelů na tahové vlastnosti. Podstatou tahových zkoušek je měření tahové síly, pojezdové rych

  • Název v anglickém jazyce

    Effekt of the load of drive axles and high of the curtain on stress - strein properties of the tractor

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the experimental measurement was determination of relation among weight load of the tractor together, hitch height changes and drawbar characteristic. The measurement was realized on chassis dynamometer at MUAF in Brno. The first step consisted of rated speed characteristics measurement in conformity with OECD demands. The drawbar characteristic was measured under two selected gears. Adding 980 kg to the nominal wight of the tractor brought increasing maximal drawbar power and drawbar forcetogether with decreasing of slip. The highest differences were observed during the mesurement of fifth gear shifted. The drawbar force grew up to 18.9% as well as the maximal drawbar power (15.2%). The maximal drawbar power at ninth gear gave 62.8 kW. The hitch height was setting to 0.54 m; 0.64 m and 0.74 m. When the hitch height was set from 0.54 m to 0.74 m the drawbar force an power on front axle was lower by reason of load reduction. As can be noticed from the final drawbar characte

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GB - Zemědělské stroje a stavby

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/QF4080" target="_blank" >QF4080: Vývoj energeticky méně náročných technologií rostlinné výroby</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    77-87

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus