Vliv huštění pneumatik na pasivní ztráty traktoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F10%3A00155788" target="_blank" >RIV/62156489:43210/10:00155788 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv huštění pneumatik na pasivní ztráty traktoru
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem realizovaného měření bylo stanovit vztah mezi tlakem huštění pneumatiky a velikostí pasivních ztrát traktoru, resp. soupravy traktoru a návěsu. Laboratorní měření proběhlo výzkumem změny valivého odporu na válcovém dynamometru na vozidlové zkušebněMZLU v Brně. V druhé experimentální části výzkumu proběhlo měření na silničním povrchu během rovnoměrného pohybu. Data byla zpracována v tabulkovém editoru MS Excel a statisticky vyhodnocena. Výsledky jsou interpretovány v grafické podobě závislostí síly pasivních ztrát, resp. výkonu na rychlosti pohybu. Výsledky přední nápravy traktoru JD 8530 ukazují, že v rozmezí rychlostí 0 až 16 km.h-1 se odpor valením mění pouze nepatrně, což dokládá nízká hodnota variačního koeficientu (3,51%). V tomto rozsahu rychlostí lze odpor valení považovat za konstantní. Měření traktorové soupravy John Deere 7810 s návěsem Annaburger HTS 20 B 79 v reálných silničních podmínkách přineslo závěrem rozdíl v měrné spotřebě paliva 10g.kW-1.h-1 ve prospěch vyšší
Název v anglickém jazyce
Influence of tire inflation on passive resistance of a tractor
Popis výsledku anglicky
The paper deals with influence of inflation pressure on passive resistance of a tractor and tractor's set. The parameter of inflation pressure is significant part of passive loss and its size can influence the need for engine power in units of kilowatts.This implies increase in fuel consumption up to several liters per hour. According to demands of methodology field and laboratory measurements have been done. It was used flat section of a road for field testing. Realization of the road test is based onpulling of tested tractor or tractor's set where the needed force is monitored. In this case overall passive resistance of both axles is done. The separation of forces applied in tire and its impact on inner or outer effect is described. The road test was based on the assumption that unlike the driven wheel the driving wheel did not affect inner component of resistance. The change in inflation pressure of driving tire has an impact on magnitude of hysteresis loss. Laboratory measurement
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC%20191" target="_blank" >OC 191: Doprava v zemědělství a její dopad na životní prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVIII
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—