Vliv používání biopaliv na provozní parametry spalovacích motorů traktorů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F10%3A00157120" target="_blank" >RIV/62156489:43210/10:00157120 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv používání biopaliv na provozní parametry spalovacích motorů traktorů
Popis výsledku v původním jazyce
Naším cílem bylo provést analýzu výstupních parametrů spalovacího motoru s řadovým vstřikovacím čerpadlem a spalovacího motoru s palivovou soustavou Common Rail při použití alternativních paliv. Měřenými parametry byly otáčky motoru, spotřeba paliva, teplota paliva, teploty a tlaky plnícího vzduchu před a za turbodmychadlem, teplota výfukových plynů. Během měření byly sledovány vybrané plynné složky emisí CO a HC. Provoz spalovacích motorů na alternativní paliva vykazoval podobnou míru efektivity prácejako na motorovou naftu, což je zřejmé z měrné spotřeby paliva v MJ/kW.h. Rozdíly lze přisuzovat optimalizaci spalovacího motoru pro provoz s motorovou naftou. Použitím alternativních paliv došlo k poklesu měřených plynných emisí HC a CO od 25% do 63 % vporovnání s motorovou naftou. Využitím alternativních paliv založených na rostlinné bázi u spalovacího motoru s řadovým čerpadlem a palivovou soustavou Common Rail bylo zjištěno zvýšení cyklové dávky v porovnání s motorovou naftou o 0,5%
Název v anglickém jazyce
Influence of biofuels usage in internal combustion engines of agricultural tractors on output parametrs
Popis výsledku anglicky
The aim of experimental work was to determine effects caused by using biofuels in conventional internal combustion engines without any changes in fuel injection system. Mechanical injection system and Common-Rail fuel system were tested under power testprocedures. Rated power curve was measured via PTO loaded with Eddy current dynamometer. The measurement consisted of following parameters: engine speed, fuel consumption, intake temperature and pressure, fuel temperature and exhaust temperature. Pollution of carbon monooxide and hydrocarbons were sampled within the test procedures. The results of emission measurement clearly show advantages on condition that alternative biofuel is used. Decrease of hydrocarbons and carbon monooxide ranged between 25% and 63% in comparison with diesel fuel. However, lower heating value reduces engine power up to 10% even the cycle duty growth up to 115% of nominal value. Efficiency of refueled engines fell down in all cases of testing.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC%20191" target="_blank" >OC 191: Doprava v zemědělství a její dopad na životní prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
63
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—