Modelování teplotních závislostí vybraných fyzikálních vlastností směsí nového a upotřebeného motorového oleje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F12%3A00184588" target="_blank" >RIV/62156489:43210/12:00184588 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelování teplotních závislostí vybraných fyzikálních vlastností směsí nového a upotřebeného motorového oleje
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto článku je zjistit, jak se změní reologický profil nového motorového oleje přidáním určitého množství upotřebeného motorového oleje a naopak, jak se změní reologický profil upotřebeného motorového oleje přidáním určitého množství nového motorového oleje. Pro experimenty byly vytvořeny směsi nového a upotřebeného motorového oleje. Sledována byla teplotní závislost hustoty v rozmezí teplot od -10°C do +60°C. Dále byla sledována teplotní závislost dynamické viskozity v rozmezí od -10°C do +100°C. Ke sledovaným fyzikálním vlastnostem byly vytvořeny matematické modely. Modely mohou sloužit k predikci chování směsí motorového oleje a tím zamezit technicko-ekonomickým ztrátám uživatelů motorových vozidel.
Název v anglickém jazyce
Modelling the temperature dependence of selected physical properties of blends of new and used motor oil
Popis výsledku anglicky
The objective of this paper is find changes of rheological profile of the new engine oil if the used engine oil will be add. And we will also find changes of rheological profile of the used engine oil if the new engine oil will be add. For these experiments has been created the blends of new and used engine oil. Temperature dependence of density has been evaluated. The monitored temperature was from -10°C to +60°C. Temperature dependence of dynamic viscosity has been also monitored. The monitored temperature was from -10°C to +100°C. To the physical properties has been mathematical models created. The mathematical models can use to prediction flowing behaviours blends of new and used engine oil.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technická diagnostika
ISSN
1210-311X
e-ISSN
—
Svazek periodika
XXI
Číslo periodika v rámci svazku
z1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
124-133
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—