Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování teplotních závislostí vybraných fyzikálních vlastností směsí nového a upotřebeného motorového oleje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F12%3A00184588" target="_blank" >RIV/62156489:43210/12:00184588 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelování teplotních závislostí vybraných fyzikálních vlastností směsí nového a upotřebeného motorového oleje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto článku je zjistit, jak se změní reologický profil nového motorového oleje přidáním určitého množství upotřebeného motorového oleje a naopak, jak se změní reologický profil upotřebeného motorového oleje přidáním určitého množství nového motorového oleje. Pro experimenty byly vytvořeny směsi nového a upotřebeného motorového oleje. Sledována byla teplotní závislost hustoty v rozmezí teplot od -10°C do +60°C. Dále byla sledována teplotní závislost dynamické viskozity v rozmezí od -10°C do +100°C. Ke sledovaným fyzikálním vlastnostem byly vytvořeny matematické modely. Modely mohou sloužit k predikci chování směsí motorového oleje a tím zamezit technicko-ekonomickým ztrátám uživatelů motorových vozidel.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling the temperature dependence of selected physical properties of blends of new and used motor oil

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is find changes of rheological profile of the new engine oil if the used engine oil will be add. And we will also find changes of rheological profile of the used engine oil if the new engine oil will be add. For these experiments has been created the blends of new and used engine oil. Temperature dependence of density has been evaluated. The monitored temperature was from -10°C to +60°C. Temperature dependence of dynamic viscosity has been also monitored. The monitored temperature was from -10°C to +100°C. To the physical properties has been mathematical models created. The mathematical models can use to prediction flowing behaviours blends of new and used engine oil.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technická diagnostika

  • ISSN

    1210-311X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    z1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    124-133

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus