Three-dimensional multi-body model for calculation tractor tire forces from field measurements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F12%3A00185231" target="_blank" >RIV/62156489:43210/12:00185231 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26210/12:PU97551
Výsledek na webu
<a href="http://www.shaker.de/de/content/catalogue/index.asp?lang=de&ID=8&ISBN=978-3-8440-0798-5" target="_blank" >http://www.shaker.de/de/content/catalogue/index.asp?lang=de&ID=8&ISBN=978-3-8440-0798-5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2370/9783844007985" target="_blank" >10.2370/9783844007985</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Three-dimensional multi-body model for calculation tractor tire forces from field measurements
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes an algorithm that transforms the forces measured in individual rods of three-point linkage of a tractor into forces acting in the contact of wheels with the terrain surface. The algorithm makes it possible to analyze force effects inthree-point linkage of a tractor. It was created in order to characterise typically different loading of driving wheels of a tractor working with implements attached to its three-point linkage. Different loading of driving wheels influences tractive properties of a tractor and thus the efficiency of a tractor aggregate that works with an implement attached to its three-point linkage. This paper describes a mathematical model of three-point linkage, measurement of forces acting during the tractor's operation, laboratory and field verification of the algorithm.
Název v anglickém jazyce
Three-dimensional multi-body model for calculation tractor tire forces from field measurements
Popis výsledku anglicky
This paper describes an algorithm that transforms the forces measured in individual rods of three-point linkage of a tractor into forces acting in the contact of wheels with the terrain surface. The algorithm makes it possible to analyze force effects inthree-point linkage of a tractor. It was created in order to characterise typically different loading of driving wheels of a tractor working with implements attached to its three-point linkage. Different loading of driving wheels influences tractive properties of a tractor and thus the efficiency of a tractor aggregate that works with an implement attached to its three-point linkage. This paper describes a mathematical model of three-point linkage, measurement of forces acting during the tractor's operation, laboratory and field verification of the algorithm.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GB - Zemědělské stroje a stavby
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2nd Commercial Vehicle Technology Symposium (CVT 2012)
ISBN
978-3-8440-0798-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
297-306
Název nakladatele
Shaker Verlag
Místo vydání
Aachen
Místo konání akce
TU Kaiserslautern
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—