Vliv huštění pneumatik na tahové vlastnosti a spotřebu paliva traktoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F12%3A00187948" target="_blank" >RIV/62156489:43210/12:00187948 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv huštění pneumatik na tahové vlastnosti a spotřebu paliva traktoru
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem terénního měření bylo ověřit tahové vlastnosti kolového traktoru John Deere 8320R v závislosti na změně hustícího tlaku pneumatik. Varianta A odpovídala tlaku 160 kPa na přední nápravě a 140 kPa na zadní nápravě. U varianty B byl zvolen tlak huštění 120 kPa na přední a 100 kPa na zadní nápravě. Měření bylo provedeno na písčitohlinité půdě v katastru obce Vrbovec, kde pěstovanou plodinou byl hrách setý a předplodinou pšenice ozimá. Tahová síla byla měřena pomocí tenzometrického snímače, který byl upevněn na laně mezi zkoušeným a zatěžujícím traktorem. Dále byla zaznamenávána data z palubní sítě traktoru Can-Bus a také z modulu GPS. Z naměřených a následně vypočtených hodnot bylo zjištěno, že traktor s nižším hustícím tlakem dosahuje jak vyššího tahového výkonu, tak nižšího prokluzu a nižší měrné tahové spotřeby.
Název v anglickém jazyce
Influence of inflation pressure on tensile properties and consumption of tractor
Popis výsledku anglicky
The aim of field measurements was to verify the tensile properties of wheeled John Deere 8320R tractor with change of tire inflation pressure. Option A pressure of 160 kPa corresponds to the front axle and 140 kPa for the rear axle. The option B was selected inflation pressure of 120 kPa for front axle and 100 kPa for rear axle. Measurements were carried out on sandy loam soil in the village Vrbovec, where the crop was grown pea and winter wheat previous crop. Tensile strength was measured using a strain gauge sensor, which was mounted on a tightrope between the tested tractor and burdensome. Further the recorded data were from the onboard network tractor Can-Bus, and also from the GPS module. From the measured and calculated values was subsequently found that a tractor with a lower inflation achieves both higher tensile performance and lower slip and lower specific consumption of tension.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GB - Zemědělské stroje a stavby
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Komunální technika
ISSN
1802-2391
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—