Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Engineering Flow Properties of Used and New Engine Oils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F12%3A00191159" target="_blank" >RIV/62156489:43210/12:00191159 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60162694:G43__/12:00477189

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Engineering Flow Properties of Used and New Engine Oils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Three experimental approaches, selected for analysis of the engine oils and described above, are surely sufficient for the needs of presented research. The spectrometry was used for determination of presence of selected chemical elements and especially metals in oil. Particles monitoring was employed in order to describe the amount, type, and size of friction particles. The temperature dependence of dynamic viscosity was evaluated by use of rotary viscometer. In case of all three approaches it is advantageous to compare the measured values with the results received for unused engine oil of the same marking and viscosity index. If the degradation of oil is classified as low or medium, it is possible to increase its service life for several thousands ofkilometers. But it is necessary to monitor the condition of the oil in appropriately selected period - e.g. each 3,000 km. If the degradation of oil is found as higher or high, it is necessary to change the oil immediately. The change sho

  • Název v anglickém jazyce

    On the Engineering Flow Properties of Used and New Engine Oils

  • Popis výsledku anglicky

    Three experimental approaches, selected for analysis of the engine oils and described above, are surely sufficient for the needs of presented research. The spectrometry was used for determination of presence of selected chemical elements and especially metals in oil. Particles monitoring was employed in order to describe the amount, type, and size of friction particles. The temperature dependence of dynamic viscosity was evaluated by use of rotary viscometer. In case of all three approaches it is advantageous to compare the measured values with the results received for unused engine oil of the same marking and viscosity index. If the degradation of oil is classified as low or medium, it is possible to increase its service life for several thousands ofkilometers. But it is necessary to monitor the condition of the oil in appropriately selected period - e.g. each 3,000 km. If the degradation of oil is found as higher or high, it is necessary to change the oil immediately. The change sho

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Applications of Physical Research in Engineering

  • ISBN

    978-80-552-0839-8

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    97-112

  • Počet stran knihy

    184

  • Název nakladatele

    Slovak University of Agriculture in Nitra

  • Místo vydání

    Nitra

  • Kód UT WoS kapitoly