Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kinematic Viscosity and Shear Stress of Used Engine Oil

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F13%3A00212884" target="_blank" >RIV/62156489:43210/13:00212884 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.davidpublishing.com/davidpublishing/Upfile/1/15/2014/2014011567553089.pdf" target="_blank" >http://www.davidpublishing.com/davidpublishing/Upfile/1/15/2014/2014011567553089.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Kinematic Viscosity and Shear Stress of Used Engine Oil

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this paper describes kinematic viscosity and shear stress of two used engine oils, which have been taken from two different passenger cars. Kinematic viscosity and shear stress are two of the most important physical behaviours of fluids, especially lubricating fluids. In this paper the authors have focused on engine oil. Knowledge of these properties of engine oil is very important due to its lifetime. The experiments have been done using digital rotary rheometer Anton Paar DV-3 P with use of TR8 spindle and special adapter for a small amount of sample (20 mL). Two different engine oils have been observed--first from passenger car Renault Scenic with petrol engine (engine capacity 1.6 dm3) and the second from passenger car Škoda Roomster with diesel engine (engine capacity 1.4 dm3). Castrol Magnatec 10W-40 engine oil has been taken from Renault car and Shell Helix Ultra Extra 5W-30 engine oil has been taken from Škoda car. Service interval of change oil has been set to 15,0

  • Název v anglickém jazyce

    Kinematic Viscosity and Shear Stress of Used Engine Oil

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper describes kinematic viscosity and shear stress of two used engine oils, which have been taken from two different passenger cars. Kinematic viscosity and shear stress are two of the most important physical behaviours of fluids, especially lubricating fluids. In this paper the authors have focused on engine oil. Knowledge of these properties of engine oil is very important due to its lifetime. The experiments have been done using digital rotary rheometer Anton Paar DV-3 P with use of TR8 spindle and special adapter for a small amount of sample (20 mL). Two different engine oils have been observed--first from passenger car Renault Scenic with petrol engine (engine capacity 1.6 dm3) and the second from passenger car Škoda Roomster with diesel engine (engine capacity 1.4 dm3). Castrol Magnatec 10W-40 engine oil has been taken from Renault car and Shell Helix Ultra Extra 5W-30 engine oil has been taken from Škoda car. Service interval of change oil has been set to 15,0

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Agricultural Science and Technology A

  • ISSN

    2161-6256

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    982-988

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus