Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Klasifikace a kvantifikace chemických prvků v průběhu provozu motorového oleje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F14%3A00213845" target="_blank" >RIV/62156489:43210/14:00213845 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Klasifikace a kvantifikace chemických prvků v průběhu provozu motorového oleje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem tohoto článku je klasifikace a kvantifikace chemických prvků v průběhu životnosti automobilového motorového oleje. Sledován byl motorový olej, který byl odebírán ze zážehového motoru osobního automobilu v intervalu výměny motorového oleje 15000 km. Jednotlivé vzorky oleje byly odebírány po 1500 km. Pouze první vzorek upotřebeného motorového oleje byl odebrán již po nájezdu 20 km. Sledován byl nárůst jednotlivých otěrových kovů a pokles jednotlivých aditiv v motorovém oleji. Výsledky byly dále matematicky modelovány pomocí funkcí s nízkým stupněm volnosti. Vhodnost zvolených matematických modelů byla kontrolována pomocí hodnot korelačního koeficientu R. Vytvořené matematické modely mohou sloužit k predikci stavu motorového oleje v obdobných agregátech.

  • Název v anglickém jazyce

    Classification and quantification of chemical elements during lifetime of engine oil

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is classification and quantification of chemical elements during lifetime of engine oil. The passenger car with SI engine is used. Diagnostics is done in interval 15,000 km. Increase contents of metals and decrease of additives areespecially observed. The results are modeled using mathematical models. The models can uses to prediction of condition of engine oil in similar engine aggregates.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technická diagnostika

  • ISSN

    1210-311X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    128-135

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus