Influence of exhaust gas temperature on treatment of harmful pollutants
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F14%3A00229116" target="_blank" >RIV/62156489:43210/14:00229116 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of exhaust gas temperature on treatment of harmful pollutants
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the influence of exhaust gas temperature on treatment of harmful pollutants on truck engine equipped with 2 generation SCR technology. First part devotes to the clarification of second generation of SCR technology. Advantages and disadvantages are mentioned. Subsequently the experiment in truck transport is mentioned. With usage of CAN-BUS data reading, specific parameters of the engine and exhaust gases were obtained during the duty cycle in truck transport. Dependencies between AdBlue injection and temperature of exhaust gases with taking account the engine load were observed. Text devotes to obtaining of the parameters and subsequent evaluation of results. Activation parameters of SCR technology were declared. The influence of engine load and exhaust gases temperature on quantity of AdBlue injection were confirmed.
Název v anglickém jazyce
Influence of exhaust gas temperature on treatment of harmful pollutants
Popis výsledku anglicky
This paper describes the influence of exhaust gas temperature on treatment of harmful pollutants on truck engine equipped with 2 generation SCR technology. First part devotes to the clarification of second generation of SCR technology. Advantages and disadvantages are mentioned. Subsequently the experiment in truck transport is mentioned. With usage of CAN-BUS data reading, specific parameters of the engine and exhaust gases were obtained during the duty cycle in truck transport. Dependencies between AdBlue injection and temperature of exhaust gases with taking account the engine load were observed. Text devotes to obtaining of the parameters and subsequent evaluation of results. Activation parameters of SCR technology were declared. The influence of engine load and exhaust gases temperature on quantity of AdBlue injection were confirmed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MendelNet 2014 - Proceedings of International PhD Students Conference
ISBN
978-80-7509-174-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
582-585
Název nakladatele
Mendel University in Brno
Místo vydání
Brno, Czech Republic
Místo konání akce
Brno, Czech Republic
Datum konání akce
19. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—