The High Pressure Indication of Spark Ignition (SI) Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F16%3A43910226" target="_blank" >RIV/62156489:43210/16:43910226 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2016/mnet_2016_full.pdf" target="_blank" >https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2016/mnet_2016_full.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The High Pressure Indication of Spark Ignition (SI) Engine
Popis výsledku v původním jazyce
This research aims to experimentally analyze and evaluate the influence of varying the spark timings (ST) on the cylinder pressure development and output parameters of a four-stroke spark ignition (SI) engine. Measurements were performed at stoichometric conditions for six different ignition timings at fixed compression ratio 9.5:1, wide throttle open and engine speed 2500 rpm. The main goal is determination of cylinder pressure curve due to piston top dead center (TDC). The correct variation in cylinder pressure is very important for optimal energy conversion in combustion chamber, which maximize the engine efficiency. Results showed that higher values of ignition timings increase the engine output power as well as the cylinder pressure. The proper adjustment of the engine is the key to achieve optimal engine parameters, which also proved this measurement.
Název v anglickém jazyce
The High Pressure Indication of Spark Ignition (SI) Engine
Popis výsledku anglicky
This research aims to experimentally analyze and evaluate the influence of varying the spark timings (ST) on the cylinder pressure development and output parameters of a four-stroke spark ignition (SI) engine. Measurements were performed at stoichometric conditions for six different ignition timings at fixed compression ratio 9.5:1, wide throttle open and engine speed 2500 rpm. The main goal is determination of cylinder pressure curve due to piston top dead center (TDC). The correct variation in cylinder pressure is very important for optimal energy conversion in combustion chamber, which maximize the engine efficiency. Results showed that higher values of ignition timings increase the engine output power as well as the cylinder pressure. The proper adjustment of the engine is the key to achieve optimal engine parameters, which also proved this measurement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MendelNet 2016: Proceedings of International PhD Students Conference
ISBN
978-80-7509-443-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
939-943
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
9. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000392968500168