Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The High Pressure Indication of Spark Ignition (SI) Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F16%3A43910226" target="_blank" >RIV/62156489:43210/16:43910226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2016/mnet_2016_full.pdf" target="_blank" >https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2016/mnet_2016_full.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The High Pressure Indication of Spark Ignition (SI) Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research aims to experimentally analyze and evaluate the influence of varying the spark timings (ST) on the cylinder pressure development and output parameters of a four-stroke spark ignition (SI) engine. Measurements were performed at stoichometric conditions for six different ignition timings at fixed compression ratio 9.5:1, wide throttle open and engine speed 2500 rpm. The main goal is determination of cylinder pressure curve due to piston top dead center (TDC). The correct variation in cylinder pressure is very important for optimal energy conversion in combustion chamber, which maximize the engine efficiency. Results showed that higher values of ignition timings increase the engine output power as well as the cylinder pressure. The proper adjustment of the engine is the key to achieve optimal engine parameters, which also proved this measurement.

  • Název v anglickém jazyce

    The High Pressure Indication of Spark Ignition (SI) Engine

  • Popis výsledku anglicky

    This research aims to experimentally analyze and evaluate the influence of varying the spark timings (ST) on the cylinder pressure development and output parameters of a four-stroke spark ignition (SI) engine. Measurements were performed at stoichometric conditions for six different ignition timings at fixed compression ratio 9.5:1, wide throttle open and engine speed 2500 rpm. The main goal is determination of cylinder pressure curve due to piston top dead center (TDC). The correct variation in cylinder pressure is very important for optimal energy conversion in combustion chamber, which maximize the engine efficiency. Results showed that higher values of ignition timings increase the engine output power as well as the cylinder pressure. The proper adjustment of the engine is the key to achieve optimal engine parameters, which also proved this measurement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MendelNet 2016: Proceedings of International PhD Students Conference

  • ISBN

    978-80-7509-443-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    939-943

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    9. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000392968500168