The Podyjí National Park and its role as a provider of environmental education in rural schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F17%3A43911389" target="_blank" >RIV/62156489:43210/17:43911389 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.utok.cz/sites/default/files/data/USERS/u24/RaOP_2017.0003.pdf" target="_blank" >http://www.utok.cz/sites/default/files/data/USERS/u24/RaOP_2017.0003.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Podyjí National Park and its role as a provider of environmental education in rural schools
Popis výsledku v původním jazyce
The paper analyses an importance of educational programs and environmental education in the rural primary schools. The research focus on the identification of problems and their solutions within the framework of the educational programs and materials, provided by "Správa národního parku Podyjí" (Podyjí National Park Administration). Methodology contained comparative method, questionnaire survey, SWOT analysis and their evaluation. Based on results it can be stated that the importance of environmental education, supported by the Podyjí national park, represent a strong contribution to the education of pupils in the selected schools. Other results indicated the lack of educational programs for the second stage of the elementary education and an insufficient information materials for visits of the Podyjí national park without guides. The specific forms can be designed as a next step to complete the portfolio of environmental programs and materials for the mentioned groups of recipients.
Název v anglickém jazyce
The Podyjí National Park and its role as a provider of environmental education in rural schools
Popis výsledku anglicky
The paper analyses an importance of educational programs and environmental education in the rural primary schools. The research focus on the identification of problems and their solutions within the framework of the educational programs and materials, provided by "Správa národního parku Podyjí" (Podyjí National Park Administration). Methodology contained comparative method, questionnaire survey, SWOT analysis and their evaluation. Based on results it can be stated that the importance of environmental education, supported by the Podyjí national park, represent a strong contribution to the education of pupils in the selected schools. Other results indicated the lack of educational programs for the second stage of the elementary education and an insufficient information materials for visits of the Podyjí national park without guides. The specific forms can be designed as a next step to complete the portfolio of environmental programs and materials for the mentioned groups of recipients.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Public recreation and landscape protection - with nature hand in hand: Conference proceeding
ISBN
978-80-7509-487-2
ISSN
2336-6311
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
422-428
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000411915000066