Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Touchless Control of a Stationary Manipulator

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F17%3A43912921" target="_blank" >RIV/62156489:43210/17:43912921 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Touchless Control of a Stationary Manipulator

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes the creation of a non-contact control of a stationary manipulator. The Kinect device from Microsoft is used to capture and evaluate the video image. C ++ and C # were selected as the main programming languages. The C # programming language was used to create a Graphical User Interface (GUI). Microsoft offers direct support for the developers in the SDK (Software Development Kit). As a stationary manipulator, was selected the KATANA HD6M180 from the Swiss company Neuronics HD. This is a manipulator that can be controlled using the Katana Native Interface (KNI) library. This is a C ++ written library. It is a manipulator with 5 degrees of freedom. In this article is also described a GUI design, including a proposal for the individual control movements. Part of this article is also the design and creation of a control library that takes care of the communication between the created control software and the stationary manipulator. This library is written in C ++ programming language.

  • Název v anglickém jazyce

    Touchless Control of a Stationary Manipulator

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the creation of a non-contact control of a stationary manipulator. The Kinect device from Microsoft is used to capture and evaluate the video image. C ++ and C # were selected as the main programming languages. The C # programming language was used to create a Graphical User Interface (GUI). Microsoft offers direct support for the developers in the SDK (Software Development Kit). As a stationary manipulator, was selected the KATANA HD6M180 from the Swiss company Neuronics HD. This is a manipulator that can be controlled using the Katana Native Interface (KNI) library. This is a C ++ written library. It is a manipulator with 5 degrees of freedom. In this article is also described a GUI design, including a proposal for the individual control movements. Part of this article is also the design and creation of a control library that takes care of the communication between the created control software and the stationary manipulator. This library is written in C ++ programming language.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural, Forest and Transport Machinery and Technologies

  • ISSN

    2367-5888

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    57-62

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus