Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of the Level of Languages Knowledge on Last-grade Secondary Schools Students' Knowledge Connected with the European Union

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F09%3A00146574" target="_blank" >RIV/62156489:43310/09:00146574 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of the Level of Languages Knowledge on Last-grade Secondary Schools Students' Knowledge Connected with the European Union

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Czech Republic has been a member state of the EU since 1st May 2004; during the first six months of the year 2009 the Czech Republic holds the Presidency of the Council of the EU. On this occasion, our research started at secondary schools in the Vysočina Region. The aim of this research was to get the information about the knowledge of last-grade students, and to get their opinion on the EU. The test included 40 questions (the multiple choice of the correct answer out of 4 possibilities). These questions investigated the knowledge of the EU in 8 sections including 5 questions. 20 questions investigated an opinion on the EU. Further, the test included 9 identification questions (sex, size of the hometown, political opinion, family property relations, future profession, an interest in the EU events, language knowledge and the kind of secondary school). The investigation was anonymous; it was not possible to identify persons or schools. In total, there participated 62 schools (15 pri

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of the Level of Languages Knowledge on Last-grade Secondary Schools Students' Knowledge Connected with the European Union

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech Republic has been a member state of the EU since 1st May 2004; during the first six months of the year 2009 the Czech Republic holds the Presidency of the Council of the EU. On this occasion, our research started at secondary schools in the Vysočina Region. The aim of this research was to get the information about the knowledge of last-grade students, and to get their opinion on the EU. The test included 40 questions (the multiple choice of the correct answer out of 4 possibilities). These questions investigated the knowledge of the EU in 8 sections including 5 questions. 20 questions investigated an opinion on the EU. Further, the test included 9 identification questions (sex, size of the hometown, political opinion, family property relations, future profession, an interest in the EU events, language knowledge and the kind of secondary school). The investigation was anonymous; it was not possible to identify persons or schools. In total, there participated 62 schools (15 pri

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICABR 2009

  • ISBN

    978-80-7375-325-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MZLU v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Malta

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku