Tourism Industry in Latin America
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F15%3A43910962" target="_blank" >RIV/62156489:43310/15:43910962 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.icabr.com/fullpapers/icabr2015.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/fullpapers/icabr2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tourism Industry in Latin America
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the analysis of a questionnaire survey which was focused on tourism industry in Latin America, i.e. region that has a lot to offer to its visitors. It offers the analysis of tourism industry in individual countries and focuses on general preferences of tourists who decide about the purchase of a tour. The objective of the paper was to select parameters, which are fundamental for tourists in their choice of destination. Countries that are most relevant for visit are mentioned; general aspects that decide about travelling are discussed; and specific recommendations for improvement in analyzed countries are formulated. Finally, results of the analysis may be useful for potential tourists/clients of travel agencies, who are interested in visiting the region, as well as for travel agencies, and state institutions or governments.
Název v anglickém jazyce
Tourism Industry in Latin America
Popis výsledku anglicky
The article deals with the analysis of a questionnaire survey which was focused on tourism industry in Latin America, i.e. region that has a lot to offer to its visitors. It offers the analysis of tourism industry in individual countries and focuses on general preferences of tourists who decide about the purchase of a tour. The objective of the paper was to select parameters, which are fundamental for tourists in their choice of destination. Countries that are most relevant for visit are mentioned; general aspects that decide about travelling are discussed; and specific recommendations for improvement in analyzed countries are formulated. Finally, results of the analysis may be useful for potential tourists/clients of travel agencies, who are interested in visiting the region, as well as for travel agencies, and state institutions or governments.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings from X. International Conference on Applied Business Research ICABR 2015
ISBN
978-80-7509-379-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
928-935
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
14. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389581500091