Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tourism Industry in Latin America

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F15%3A43910962" target="_blank" >RIV/62156489:43310/15:43910962 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.icabr.com/fullpapers/icabr2015.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/fullpapers/icabr2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tourism Industry in Latin America

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the analysis of a questionnaire survey which was focused on tourism industry in Latin America, i.e. region that has a lot to offer to its visitors. It offers the analysis of tourism industry in individual countries and focuses on general preferences of tourists who decide about the purchase of a tour. The objective of the paper was to select parameters, which are fundamental for tourists in their choice of destination. Countries that are most relevant for visit are mentioned; general aspects that decide about travelling are discussed; and specific recommendations for improvement in analyzed countries are formulated. Finally, results of the analysis may be useful for potential tourists/clients of travel agencies, who are interested in visiting the region, as well as for travel agencies, and state institutions or governments.

  • Název v anglickém jazyce

    Tourism Industry in Latin America

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the analysis of a questionnaire survey which was focused on tourism industry in Latin America, i.e. region that has a lot to offer to its visitors. It offers the analysis of tourism industry in individual countries and focuses on general preferences of tourists who decide about the purchase of a tour. The objective of the paper was to select parameters, which are fundamental for tourists in their choice of destination. Countries that are most relevant for visit are mentioned; general aspects that decide about travelling are discussed; and specific recommendations for improvement in analyzed countries are formulated. Finally, results of the analysis may be useful for potential tourists/clients of travel agencies, who are interested in visiting the region, as well as for travel agencies, and state institutions or governments.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings from X. International Conference on Applied Business Research ICABR 2015

  • ISBN

    978-80-7509-379-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    928-935

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    14. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389581500091