Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam strategie v malém a středním podnikání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F16%3A43910518" target="_blank" >RIV/62156489:43310/16:43910518 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.icabr.com/respo/RESPO_2016.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/respo/RESPO_2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam strategie v malém a středním podnikání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současná praxe i výzkumy ukazují, že vhodně sestavená a implementovaná podniková strategie je rozhodujícím faktorem rozvoje malého a středního podnikání. Úspěšná strategie je determinována mnoha faktory, které mnohé podniky z oblasti malého a středního podnikání podceňují. Příspěvek se zaměřuje na hodnocení významu strategie pro rozvoj MSP. Hlavním cílem příspěvku je vyhodnotit, jaký význam vybraný vzorek malých a středních podniků přisuzuje podnikové strategii a strategickému řízení. Dílčím cílem bylo zjistit, jak vybrané podniky hodnotí důležitost definovaných nástrojů strategického rozvoje. Hlavní výzkumná metoda je osobního dotazování doplněná o vybrané metody statistické indukce pro verifikaci formulovaných hypotéz. Výzkum potvrdil, že všechny nástroje strategického rozvoje nejsou pro zkoumané podniky stejné důležité. Lze vyhodnotit, že sledované podniky považují strategii při rozvoji podniku za významnou, ačkoli pouze 57 % z nich má formulovanou strategii. Jednotlivé funkční a podnikové strategie a definované oblasti nejsou sledovanými podniky považovány za stejně významné.

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance of Strategy in Small and Medium-sized Entrepreneurship

  • Popis výsledku anglicky

    The current practice and researches show that a properly prepared and implemented corporate strategy is a decisive factor in the development of small and medium-sized enterprises. A successful strategy is determined by many factors that many enterprises from small and medium-sized entrepreneurship underestimate. This paper focuses on assessing the significance of the strategy for development of SME. The main objective of this paper is to evaluate the significance that is attributed to corporate strategy and strategic management by the selected sample of SMEs. A secondary objective was to determine how selected companies assess the importance of defined strategic development tools. The main research method is personal interviews complemented by selected methods of statistical induction for hypotheses verification. The research confirmed that all strategic development determinants are not considered among examined companies as equally important. It can by evaluated the monitored companies consider strategy for business development as significant, although only 57% of them have a formulated strategy. Individual functional and corporate strategies and defined areas of strategic management are not considered by companies as equally important.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Region v rozvoji společnosti 2016: sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-7509-459-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    931-947

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    20. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000433971500098