Význam strategie v malém a středním podnikání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F16%3A43910518" target="_blank" >RIV/62156489:43310/16:43910518 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.icabr.com/respo/RESPO_2016.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/respo/RESPO_2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam strategie v malém a středním podnikání
Popis výsledku v původním jazyce
Současná praxe i výzkumy ukazují, že vhodně sestavená a implementovaná podniková strategie je rozhodujícím faktorem rozvoje malého a středního podnikání. Úspěšná strategie je determinována mnoha faktory, které mnohé podniky z oblasti malého a středního podnikání podceňují. Příspěvek se zaměřuje na hodnocení významu strategie pro rozvoj MSP. Hlavním cílem příspěvku je vyhodnotit, jaký význam vybraný vzorek malých a středních podniků přisuzuje podnikové strategii a strategickému řízení. Dílčím cílem bylo zjistit, jak vybrané podniky hodnotí důležitost definovaných nástrojů strategického rozvoje. Hlavní výzkumná metoda je osobního dotazování doplněná o vybrané metody statistické indukce pro verifikaci formulovaných hypotéz. Výzkum potvrdil, že všechny nástroje strategického rozvoje nejsou pro zkoumané podniky stejné důležité. Lze vyhodnotit, že sledované podniky považují strategii při rozvoji podniku za významnou, ačkoli pouze 57 % z nich má formulovanou strategii. Jednotlivé funkční a podnikové strategie a definované oblasti nejsou sledovanými podniky považovány za stejně významné.
Název v anglickém jazyce
The Importance of Strategy in Small and Medium-sized Entrepreneurship
Popis výsledku anglicky
The current practice and researches show that a properly prepared and implemented corporate strategy is a decisive factor in the development of small and medium-sized enterprises. A successful strategy is determined by many factors that many enterprises from small and medium-sized entrepreneurship underestimate. This paper focuses on assessing the significance of the strategy for development of SME. The main objective of this paper is to evaluate the significance that is attributed to corporate strategy and strategic management by the selected sample of SMEs. A secondary objective was to determine how selected companies assess the importance of defined strategic development tools. The main research method is personal interviews complemented by selected methods of statistical induction for hypotheses verification. The research confirmed that all strategic development determinants are not considered among examined companies as equally important. It can by evaluated the monitored companies consider strategy for business development as significant, although only 57% of them have a formulated strategy. Individual functional and corporate strategies and defined areas of strategic management are not considered by companies as equally important.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Region v rozvoji společnosti 2016: sborník příspěvků
ISBN
978-80-7509-459-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
931-947
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
20. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000433971500098