Když cykloturismus nestačí: singltreky jako nový turistický produkt v Česku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F18%3A43914103" target="_blank" >RIV/62156489:43310/18:43914103 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2018" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2018</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Když cykloturismus nestačí: singltreky jako nový turistický produkt v Česku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se snaží zhodnotit aktuální rozšíření lesních stezek pro terénní cyklistiku, označovaných jako singltreky, na území České republiky (2017). Upozorňujeme na skutečnost, že tradiční formy cykloturismu jsou již vyčerpány a příležitosti rozvoje turismu a celého území je nezbytné hledat v nových produktech, jako jsou singltreky. Autoři příspěvku zachycují jejich dynamiku a rozšíření a využívají geografické (posouzení lokalizace dle příslušnosti k administrativnímu celku, velikosti trhu, přírodní atraktivitě a ekonomické situaci) a marketingové (hodnocení nastavení a úrovně produktu) přístupy ukazující, že se jedná o rozmanitou formu turismu a regionálně diferenciovanou. Realizaci většiny singltreků lze zaznamenat od roku 2013, s častější lokalizací na Moravě. Singltreky jsou zpravidla situovány v přírodně atraktivním území, v němž není blízkost většího města klíčová. Naopak, často jsou vázány na relativně periferní, venkovská území, v němž může rozvoj nového turistického produktu znamenat příležitost k jeho oživení.
Název v anglickém jazyce
When Bike Tourism is not Sufficient: Singletracks as a New Product in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper evaluates the current extension of forest paths for mountain cycling, called as singletracks, in the territory of the Czech Republic. We point out the fact that traditional forms of bike tourism have already been exhausted. The opportunities for development of tourism and the whole territory is necessary connect with new products such as singletrails. The authors of the paper capture dynamics and expansion of the trails and use geographic (assessment of location according to the administrative unit, market size, natural attractiveness and economic situation) and marketing (product analysis) approaches to show that singltracks are a diverse and regionally differentiated form of tourism. Most singletracks have been opened since 2013 and majority of them are located in Moravia. Tracks are located in a naturally attractive area where the proximity of a larger city is not key attribute. On the contrary, they are frequently linked to relatively peripheral, rural areas where the development of a new tourist product would revive them.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník z mezinárodní konference: Aktuální problémy cestovního ruchu „Autenticita v kontextu cestovního ruchu“
ISBN
978-80-88064-36-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
210-219
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
28. 2. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000570144300022