Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Když cykloturismus nestačí: singltreky jako nový turistický produkt v Česku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F18%3A43914103" target="_blank" >RIV/62156489:43310/18:43914103 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2018" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Když cykloturismus nestačí: singltreky jako nový turistický produkt v Česku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se snaží zhodnotit aktuální rozšíření lesních stezek pro terénní cyklistiku, označovaných jako singltreky, na území České republiky (2017). Upozorňujeme na skutečnost, že tradiční formy cykloturismu jsou již vyčerpány a příležitosti rozvoje turismu a celého území je nezbytné hledat v nových produktech, jako jsou singltreky. Autoři příspěvku zachycují jejich dynamiku a rozšíření a využívají geografické (posouzení lokalizace dle příslušnosti k administrativnímu celku, velikosti trhu, přírodní atraktivitě a ekonomické situaci) a marketingové (hodnocení nastavení a úrovně produktu) přístupy ukazující, že se jedná o rozmanitou formu turismu a regionálně diferenciovanou. Realizaci většiny singltreků lze zaznamenat od roku 2013, s častější lokalizací na Moravě. Singltreky jsou zpravidla situovány v přírodně atraktivním území, v němž není blízkost většího města klíčová. Naopak, často jsou vázány na relativně periferní, venkovská území, v němž může rozvoj nového turistického produktu znamenat příležitost k jeho oživení.

  • Název v anglickém jazyce

    When Bike Tourism is not Sufficient: Singletracks as a New Product in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper evaluates the current extension of forest paths for mountain cycling, called as singletracks, in the territory of the Czech Republic. We point out the fact that traditional forms of bike tourism have already been exhausted. The opportunities for development of tourism and the whole territory is necessary connect with new products such as singletrails. The authors of the paper capture dynamics and expansion of the trails and use geographic (assessment of location according to the administrative unit, market size, natural attractiveness and economic situation) and marketing (product analysis) approaches to show that singltracks are a diverse and regionally differentiated form of tourism. Most singletracks have been opened since 2013 and majority of them are located in Moravia. Tracks are located in a naturally attractive area where the proximity of a larger city is not key attribute. On the contrary, they are frequently linked to relatively peripheral, rural areas where the development of a new tourist product would revive them.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník z mezinárodní konference: Aktuální problémy cestovního ruchu „Autenticita v kontextu cestovního ruchu“

  • ISBN

    978-80-88064-36-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    210-219

  • Název nakladatele

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    28. 2. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000570144300022