Posílení lokální identity prostřednictvím governance a marketingu: případová studie z Jihočeského kraje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F19%3A43917550" target="_blank" >RIV/62156489:43310/19:43917550 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.icabr.com/respo/respo_2019.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/respo/respo_2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posílení lokální identity prostřednictvím governance a marketingu: případová studie z Jihočeského kraje
Popis výsledku v původním jazyce
Governance stojí na odvaze převzít odpovědnost za rozvoj a směřování území, která je pevnější v území, vykazující silnou lokální identitu. Místní akční skupiny se staly nástrojem podpory venkovské governance i v Českém prostředí po roce 2004. Příspěvek si proto klade za cíl odhalit jakým způsobem a zda vůbec MAS podporují svými aktivitami lokální identitu. Prostřednictvím analýzy strategií, projektů spolupráce a rozhovory s vybranými MAS Jihočeského kraje jsme zjistili, že MAS si úlohu v této oblasti uvědomují. Podpora lokální identity je obsažena v jejich strategiích, loga a názvy institucí mají předpoklad identitu cíleně budovat. MAS využívají i další nástroje komunikačního mixu, avšak dostatečně nenaplňují potenciál pořádání akcí. Realizované projekty spolupráce byly primárně zaměřeny na oblasti, které pomáhají místní identitu upevňovat (cestovní ruch, kulturní dědictví, tradice).
Název v anglickém jazyce
Strengthening of Local Identity Through Governance and Marketing: Case Study the South Bohemian Region
Popis výsledku anglicky
Governance is based on the courage to assume responsibility for the development and direction of a territory that is stronger in an area, where a strong local identity is present. The LAGs have become an instrument of support for rural governance also in the Czech environment after 2004. Therefore, the paper aims to reveal how and whether the LAGs support local identity through their activities. Based on analysis of strategies, cooperation projects and interviews with selected LAGs of the South Bohemian Region, we found that LAGs are aware of the role in this topic. Local identity support is included in their strategies; the logos and names of institutions have the prerequisite to build identity. LAGs also use other tools of the communication mix, but they do not sufficiently fulfil the potential of organizing events. The implemented cooperation projects were primarily focused on areas that help to strengthen local identity (tourism, cultural heritage, traditions).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Region in the development of society 2019: Proceedings of the international scientific conference
ISBN
978-80-7509-709-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
432-442
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—