The educator's role in the autonomy journey for adult students with mental disorders
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F23%3A43924695" target="_blank" >RIV/62156489:43310/23:43924695 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.11118/978-80-7509-957-0-0024" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/978-80-7509-957-0-0024</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-957-0-0024" target="_blank" >10.11118/978-80-7509-957-0-0024</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The educator's role in the autonomy journey for adult students with mental disorders
Popis výsledku v původním jazyce
The vision of people with mental disorders has a historical and social nature. In the last decades, important steps have been taken toward guaranteeing dignity for these vulnerable people across the globe. This paper focuses on educators that deal with students with mental disorders in Young and Adult Education. The study is aimed to clarify a commitment to the social inclusion of people with mental disorders, which was allowed thanks to the critical education. The link between communication and education is analyzed in the paper, showing the potential of language to consolidate effective educational practices. Furthermore, the relationship between mental health, critical education, and empowerment of students is explored in this paper. Finally, examples of Brazilian initiatives that contribute to the development in this field are included here.
Název v anglickém jazyce
The educator's role in the autonomy journey for adult students with mental disorders
Popis výsledku anglicky
The vision of people with mental disorders has a historical and social nature. In the last decades, important steps have been taken toward guaranteeing dignity for these vulnerable people across the globe. This paper focuses on educators that deal with students with mental disorders in Young and Adult Education. The study is aimed to clarify a commitment to the social inclusion of people with mental disorders, which was allowed thanks to the critical education. The link between communication and education is analyzed in the paper, showing the potential of language to consolidate effective educational practices. Furthermore, the relationship between mental health, critical education, and empowerment of students is explored in this paper. Finally, examples of Brazilian initiatives that contribute to the development in this field are included here.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Region v rozvoji společnosti 2023: Sborník příspěvků z 11. mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-7509-957-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
24-31
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 5. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—