Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The educator's role in the autonomy journey for adult students with mental disorders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F23%3A43924695" target="_blank" >RIV/62156489:43310/23:43924695 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.11118/978-80-7509-957-0-0024" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/978-80-7509-957-0-0024</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-957-0-0024" target="_blank" >10.11118/978-80-7509-957-0-0024</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The educator's role in the autonomy journey for adult students with mental disorders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The vision of people with mental disorders has a historical and social nature. In the last decades, important steps have been taken toward guaranteeing dignity for these vulnerable people across the globe. This paper focuses on educators that deal with students with mental disorders in Young and Adult Education. The study is aimed to clarify a commitment to the social inclusion of people with mental disorders, which was allowed thanks to the critical education. The link between communication and education is analyzed in the paper, showing the potential of language to consolidate effective educational practices. Furthermore, the relationship between mental health, critical education, and empowerment of students is explored in this paper. Finally, examples of Brazilian initiatives that contribute to the development in this field are included here.

  • Název v anglickém jazyce

    The educator's role in the autonomy journey for adult students with mental disorders

  • Popis výsledku anglicky

    The vision of people with mental disorders has a historical and social nature. In the last decades, important steps have been taken toward guaranteeing dignity for these vulnerable people across the globe. This paper focuses on educators that deal with students with mental disorders in Young and Adult Education. The study is aimed to clarify a commitment to the social inclusion of people with mental disorders, which was allowed thanks to the critical education. The link between communication and education is analyzed in the paper, showing the potential of language to consolidate effective educational practices. Furthermore, the relationship between mental health, critical education, and empowerment of students is explored in this paper. Finally, examples of Brazilian initiatives that contribute to the development in this field are included here.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Region v rozvoji společnosti 2023: Sborník příspěvků z 11. mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-7509-957-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    24-31

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    5. 5. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku