Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nová hlediska při navrhování lesní dopravní sítě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F06%3A00095364" target="_blank" >RIV/62156489:43410/06:00095364 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nová hlediska při navrhování lesní dopravní sítě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nová filozofie způsobu hospodaření v lesních porostech vychází z myšlenky rovnocennosti všech funkcí lesa, jejich vzájemného respektování na principu trvale udržitelného způsobu hospodaření. Vzájemné respektování jednotlivých funkcí lesa se doposud neprojevilo v oboru zpřístupňování lesa. Nové pojetí navrhování lesní dopravní sítě vychází z klasického přístupu, kdy technicko-ekonomické aspekty jsou doplněny o respektování jednotlivých funkcí lesa. Z technicko-ekonomického přístupu se stává technicko-ekonomicko-ekologické pojetí, které přispěje ke snížení negativních účinků výstavby lesní dopravní sítě na životní prostředí. Takto optimalizovaný návrh lze označit za návrh, který splňuje současné požadavky kladené na lesní ekosystém z hlediska funkčně integrovaného lesního hospodářství.

  • Název v anglickém jazyce

    New perspectives for the forest road network layout

  • Popis výsledku anglicky

    The new philosophy of forest stand management is based on the idea of the equal value of all forest functions and their mutual respect on the principle of permanently sustainable management. Mutual respect the particular forest roles has not yet manifested in the field of the opening-up of forests. A new conception of the forest accessing layout is based on a standard approach when techno-economical aspects are completed by respecting particular forest functions. Thus, the techno-economical approach ischanged to a techno-economic-environmental conception, which will contribute to decreasing the negative effects of the construction of forest road network on the environment. This optimised plan can be considered as a design, which fulfils current requirements on forest ecosystem from the viewpoint of integrated forest management.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Krajinné inženýrství 2006

  • ISBN

    80-903258-5-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    104-111

  • Název nakladatele

    ČSSI

  • Místo vydání

    PRAHA

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku