Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zpřístupnění lesních porostů v pahorkatinách -- na příkladu LS Buchlovice

Popis výsledku

Optimalizované zpřístupnění lesů dopravní sítí je základní podmínkou vyváženého obhospodařování lesních porostů. Lesy v pahorkatinných územích většinou pokrývají strmé svahy, z čehož vyplývá jejich problematické rozmístění především v údolích a na hřebenech. Při hodnocení zpřístupnění lesních porostů je obecně nejpoužívanějším parametrem hustota odvozních cest. Slouží také při hodnocení zpřístupnění lesa při zpracovávání Oblastních plánů rozvoje lesa (dále jen OPRL), kde vystupuje jako hlavní hodnotícíparametr. Při rozdělení lesních celků na transportní segmenty, které jsou přiřazeny k takzvaným modelovým typům 0, A, B, C, D nebo E, je následně porovnávána modelová hustota lesních cest daného typu segmentu s hustotou skutečnou. V pahorkatinných územích ovšem musí přistupovat další kritérium hodnocení a to tzv. účinnost lesní dopravní sítě a z ní vyplývající geometrická vzdálenost. Účinnost LDS představuje teoretickou veličinu vyjadřující rozložení lesních odvozních cest po zpřístupňov

Klíčová slova

forest main haul roads densityeffectiveness of forest accessingskidding distance

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zpřístupnění lesních porostů v pahorkatinách -- na příkladu LS Buchlovice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Optimalizované zpřístupnění lesů dopravní sítí je základní podmínkou vyváženého obhospodařování lesních porostů. Lesy v pahorkatinných územích většinou pokrývají strmé svahy, z čehož vyplývá jejich problematické rozmístění především v údolích a na hřebenech. Při hodnocení zpřístupnění lesních porostů je obecně nejpoužívanějším parametrem hustota odvozních cest. Slouží také při hodnocení zpřístupnění lesa při zpracovávání Oblastních plánů rozvoje lesa (dále jen OPRL), kde vystupuje jako hlavní hodnotícíparametr. Při rozdělení lesních celků na transportní segmenty, které jsou přiřazeny k takzvaným modelovým typům 0, A, B, C, D nebo E, je následně porovnávána modelová hustota lesních cest daného typu segmentu s hustotou skutečnou. V pahorkatinných územích ovšem musí přistupovat další kritérium hodnocení a to tzv. účinnost lesní dopravní sítě a z ní vyplývající geometrická vzdálenost. Účinnost LDS představuje teoretickou veličinu vyjadřující rozložení lesních odvozních cest po zpřístupňov

  • Název v anglickém jazyce

    Opening-up of Forests in Highlands - Example of Buchlovice Forest Authority

  • Popis výsledku anglicky

    The most used parameter of the assessment of the forest accessing quality is forest haul roads density.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GK - Lesnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Chřiby - lesní hospodářství a ochrana přírody a krajiny - výzkum a praxe

  • ISBN

    978-80-7375-193-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MZLU v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Modrá - Chřiby

  • Datum konání akce

    29. 4. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

Druh výsledku

D - Stať ve sborníku

D

CEP

GK - Lesnictví

Rok uplatnění

2008