Údržba dřevinných porostů v ochranných pásmech podél železniční dopravní cesty a její realizace v praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F11%3A00179002" target="_blank" >RIV/62156489:43410/11:00179002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Údržba dřevinných porostů v ochranných pásmech podél železniční dopravní cesty a její realizace v praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem metodiky je technologický postup údržby dřevinných porostů podél železničních tratí Těžba dříví je řešena na bázi použití přenosné motorové pily. Na strmých svazích budou pracovníci užívat poutací systémy. Soustřeďování a odvoz dendromasy na úložné skládky je řešeno pomocí forwarderu, umístěného a stabilizovaného na plošinovém železničním vozu, tvořícího součást zvláštní soupravy, do níž je zařazen minimálně ještě jeden vůz s postranicemi. Vytěžená dendromasa je sbírána drapákem hydraulickéhojeřábu forwarderu a ukládána na jeho ložný prostor a do úložného prostoru sousedního vozu soupravy. Na odvozních místech železničních zastávek bude dendromasa desintegrována přistaveným štěpkovacím strojem a ukládána do ložného prostoru odvozní automobilové soupravy. Konečným produktem technologického postupu je energetická štěpka a v některých případech i výřezy pilařské, agregátové a vlákninové. Touto soustavou mechanizačních prostředků a navrženými technologickými postupy zkrátíme dob
Název v anglickém jazyce
Maintenance of woody vegetation in protected areas along the railway tracks
Popis výsledku anglicky
The subject methodology maintenance of the technological process of woody vegetation in protected areas along the railway tracks. Extraction of timber is designed based on the use of portable power saws. On the steep slopes of the workers will use restraint systems. Concentration and transport biomass to a storage dump is done by forwarders, stabilized and placed on the rail car platform, forming part of a special kit, which is included in at least one more car to the side rails. redging dendromass is collected grab a hydraulic crane forwarders and stored on the loading area and storage area adjacent to the car kit. The collection point will train stations dendromass disintegrated mobile chippers machine and stored in the cargo area of main forest carkit. The final product of the technological process, energy and in some cases, chips and saw-cut, and fiber aggregates. This set of mechanisms and procedures proposed technology shorten the time of the closure of lines ensure the safety o
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
GK - Lesnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
187248/2011 - MZE - 16222/M21
Číslo předpisu
187248/2011 - MZE - 16222/M21
Technické parametry
Těžba náletových dřevin v ochranném pásmu železnic, harvestor a forwarder umístěné na železničním voze, stranový dosah harvestoru max. 12 m, ve větší vzdálenosti od trati, či při malém objemu těžby práce motorovou pilou. Soustřeďování dříví forwarderem.
Ekonomické parametry
Orientační výtěžnost dříví v ochranných pásech ve věku do 50 roků: 15 % kulatiny, 25 % vlákniny, 25 % paliva a 35 % nehroubí.Cena služby od 620 Kč/m3 (0,05m3) do 380 Kč/m3 (1,00m3). Cena dřeva od 200 Kč/m3 (0,05m3) až 1200 Kč/m3 (1,00m3).
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo zemědělství ČR Praha
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů