Zkoušky CBR a IBI podloží a nestmelených podkladních vrstev vozovek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F11%3A00181550" target="_blank" >RIV/62156489:43410/11:00181550 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkoušky CBR a IBI podloží a nestmelených podkladních vrstev vozovek
Popis výsledku v původním jazyce
Od platnosti revize normy ČSN 73 6133 Návrh a provádění zemního tělesa pozemních komunikací došlo v ČR ke zvýšení četnosti provádění laboratorní zkoušky IBI. Od 1. 2. 2011 pak začala platit nová norma ČSN 73 6186 Zkušební metoda pro stanovení kalifornského poměru únosnosti a okamžitého indexu únosnosti in-situ. Podle některých odborníků by mohlo stanovením minimálních hodnot IBI pro podloží násypu a vlastní těleso násypu podle normy dojít k navýšení požadavků na kvalitu materiálů zpracovávaných do zemního tělesa pozemních komunikací. Příprava této zkoušky v laboratoři případně její následné měření in-situ se může lišit, protože existuje řada aspektů, které mohou ovlivnit výsledky.
Název v anglickém jazyce
CBR and IBI Tests of the Subgrade and Unbound base Layers of the Road Construction
Popis výsledku anglicky
Since the revision of the standard ČSN 73 6133 came into effect there has been a significant increase in frequency of carrying out a laboratory test of IBI. A new standard ČSN 73 6186 -- Test Method for California Bearing Ratio (CBR) and Immediate Bearing Index (IBI) came into effect on February 1st, 2011. Some experts claim that the determination of IBI minimum values for subgrade of the fill and the cut and fill itself might cause an increase of quality requirements for such structures. The preparation of this laboratory testing, event. subsequent measurements carried out in-situ may vary as there are many aspects that might affect the results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimalizace procesu návrhu a realizace vozovek nízkokapacitních komunikací.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník ASFALTOVÉ VOZOVKY 2011/ASPHALT PAVEMENTS 2011 Proceedings
ISBN
978-80-903925-2-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
PRAGOPROJEKT, a.s.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—