Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkoušky CBR a IBI podloží a nestmelených podkladních vrstev vozovek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F11%3A00181550" target="_blank" >RIV/62156489:43410/11:00181550 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zkoušky CBR a IBI podloží a nestmelených podkladních vrstev vozovek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Od platnosti revize normy ČSN 73 6133 Návrh a provádění zemního tělesa pozemních komunikací došlo v ČR ke zvýšení četnosti provádění laboratorní zkoušky IBI. Od 1. 2. 2011 pak začala platit nová norma ČSN 73 6186 Zkušební metoda pro stanovení kalifornského poměru únosnosti a okamžitého indexu únosnosti in-situ. Podle některých odborníků by mohlo stanovením minimálních hodnot IBI pro podloží násypu a vlastní těleso násypu podle normy dojít k navýšení požadavků na kvalitu materiálů zpracovávaných do zemního tělesa pozemních komunikací. Příprava této zkoušky v laboratoři případně její následné měření in-situ se může lišit, protože existuje řada aspektů, které mohou ovlivnit výsledky.

  • Název v anglickém jazyce

    CBR and IBI Tests of the Subgrade and Unbound base Layers of the Road Construction

  • Popis výsledku anglicky

    Since the revision of the standard ČSN 73 6133 came into effect there has been a significant increase in frequency of carrying out a laboratory test of IBI. A new standard ČSN 73 6186 -- Test Method for California Bearing Ratio (CBR) and Immediate Bearing Index (IBI) came into effect on February 1st, 2011. Some experts claim that the determination of IBI minimum values for subgrade of the fill and the cut and fill itself might cause an increase of quality requirements for such structures. The preparation of this laboratory testing, event. subsequent measurements carried out in-situ may vary as there are many aspects that might affect the results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimalizace procesu návrhu a realizace vozovek nízkokapacitních komunikací.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník ASFALTOVÉ VOZOVKY 2011/ASPHALT PAVEMENTS 2011 Proceedings

  • ISBN

    978-80-903925-2-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    PRAGOPROJEKT, a.s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku