Fuel efficiency and CO2 emissions of biomass based haulage in Ireland - A case study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F13%3A00199595" target="_blank" >RIV/62156489:43410/13:00199595 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.energy.2013.03.007" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.energy.2013.03.007</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.energy.2013.03.007" target="_blank" >10.1016/j.energy.2013.03.007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fuel efficiency and CO2 emissions of biomass based haulage in Ireland - A case study
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this study was to analyse how biomass based haulage in Ireland performed as a measure of efficiency under 4 main criteria; distance travelled, fuel consumption, fuel consumption per unit of biomass hauled and diesel CO2 emissions. The applicability of truck engine diagnostic equipment was tested to analyse the schedule of engine data that could be recorded in real-time from a 5 axle articulated biomass truck. This identified how new on board truck technology in Ireland could be used to monitor data in real-time, specifically fuel consumption, litre/km, litre/ton and distance to allow for informed analysis of how efficient new biomass trucking operations currently are in Ireland. Fleet Management System (FMS) monitoring systems are a relatively new technology in biomass and log transport in Ireland.
Název v anglickém jazyce
Fuel efficiency and CO2 emissions of biomass based haulage in Ireland - A case study
Popis výsledku anglicky
The purpose of this study was to analyse how biomass based haulage in Ireland performed as a measure of efficiency under 4 main criteria; distance travelled, fuel consumption, fuel consumption per unit of biomass hauled and diesel CO2 emissions. The applicability of truck engine diagnostic equipment was tested to analyse the schedule of engine data that could be recorded in real-time from a 5 axle articulated biomass truck. This identified how new on board truck technology in Ireland could be used to monitor data in real-time, specifically fuel consumption, litre/km, litre/ton and distance to allow for informed analysis of how efficient new biomass trucking operations currently are in Ireland. Fleet Management System (FMS) monitoring systems are a relatively new technology in biomass and log transport in Ireland.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GK - Lesnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC10041" target="_blank" >OC10041: Trvale udržitelné hospodaření s dendromasou</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Energy
ISSN
0360-5442
e-ISSN
—
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
1 June 2013
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
55-62
Kód UT WoS článku
319371600005
EID výsledku v databázi Scopus
—